کد خبر : 43735
تاریخ : 1400/5/4
گروه خبری : استان‌ها

مسئول بازرسی شهرداری همدان:

نظارت همگانی در نحوه ارائه خدمات به مردم نهادینه‌سازی شود

محمد درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار سپهرغرب با اشاره به همیاران محلات، اظهار کرد: همیاران محلات یک گروه اجتماعی محلی بوده که با حداقل 9 و حداکثر 20 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی به‌عنوان نمایندگان مردم محله فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کار این افراد افزایش مشارکت هم‌محله‌ای‌ها در مدیریت اجتماعی شهر در حیطه قوانین و مقررات به‌صورت کاملاً افتخاری و به‌منظور رشد حیات اجتماعی محله است.

مسئول بازرسی شهرداری همدان با اشاره به اهداف همیاران محلات، گفت: افزایش مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت شهری، تقویت هویت محلات و فرهنگ محله‌محوری، کمک به افزایش مشارکت اجتماعی بین مردم و مدیریت شهری، ازجمله اهداف همیاران محلات است.

درگاهی خاطرنشان کرد: همچنین نهادینه‌سازی نظارت همگانی در نحوه ارائه خدمات به مردم، فراهم شدن زمینه مشارکت نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد محلی و هم‌افزایی امکانات و فرصت‌های خدمت‌رسانی سازمان‌ها و نهادهای محلی در ارائه خدمات مناسب‌تر به مردم، ازجمله اهداف اصلی و مهم همیاران محلات است.

وی با اشاره به دبیرخانه همیاران محلات، بیان کرد: دبیرخانه همیاران محلات در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان مستقر بوده و ناظر به فعالیت کلیه دبیرخانه‌های مناطق و نواحی است.

مسئول بازرسی شهرداری همدان عنوان کرد: اعضای این دبیرخانه علاوه‌بر سطح راهبری، کارشناسان فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی هستند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43735