کد خبر : 44076
تاریخ : 1400/5/12
گروه خبری : استان‌ها

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خبر داد:

راه‌اندازی مجدد سامان‌کاشی پس از هفت سال تعطیلی

فاطمه مقصودی اظهار کرد: مجوز ماده 56 سد آبسرده پس از پیگیری یک‌ساله مستمر از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، گرفته شد.

وی ادامه داد: فراخوان رسانه‌ای این سد انجام شده و منتظریم که پای کار بیایند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی درخصوص راه‌آهن شهرستان بروجرد گفت: با پیگیری‌های مکرر ایستگاه قطار بروجرد را به یک خط ریلی واقعی تبدیل کردیم که به خط ریلی ملایر، همدان و کرمانشاه متصل می‌شود.

مقصودی بیان کرد: امسال نیز برای این خط ریلی در بودجه 1400 ردیف درنظر گرفته شده است.

وی درخصوص برخی واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان اظهار کرد: سامان‌کاشی بروجرد پس از هفت سال تعطیلی تبدیل به یک ساختمان و نما شده بود که کار آن را پیگیری کرده و هم‌اکنون درحال احیا است و پس از گرفتن نیرو، شروع به‌کار خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله حقوقی کارخانه عظیم خودرو تاحدودی حل شده و به دنبال حل مشکل آن از سوی سازمان صمت هستیم.

مقصودی با بیان اینکه معابر روستاهای شهرستان آسفالت شده است، افزود: شرایط مطلوبی برای ایجاد بستر اینترنت در روستاهای شهرستان مهیا شده و اهالی روستاهای بروجرد به اینترنت دسترسی پیدا کردند و آنتن‌دهی موبایل به این روستاها انجام شده و برای دسترسی بهتر نیز دکل‌هایی نصب شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر خانه محرومین در روستاهای شهرستان هستیم تا بازسازی شوند، گفت: علاوه‌بر فعالیت بنیاد مسکن در روستاهای شهرستان، با پیگیری شخصی 100 روستای بی‌بضاعت را شناسایی کردیم و درحال ساخت آن‌ها هستیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین روستاییانی که نیازمند بازسازی منازل خود هستند، جهت گرفتن وام بی‌بهره به بانک معرفی شدند.

مقصودی با بیان اینکه به دنبال اشتغال ورزشکاران و قهرمانان ورزشی شهرستان هستیم که از طریق سازمان برنامه و بودجه استخدام آن‌ها انجام شد، اضافه کرد: برای بهتر کردن زیرساخت‌های ورزشی اقدام خوبی انجام دادیم، به‌طوری که جهت جلوگیری از تعطیلی کار سالن ولایت شهرستان بروجرد اعتبار 20 میلیارد تومانی گرفتیم.

وی گفت: برای وضعیت فاضلاب شهرستان بروجرد 11 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و ماده 56 آن در دستور کار است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تونل آبسرده که روشنایی ندارد و بهسازی راه آن را در دستور کار داریم که برای روشنایی این تونل به‌منظور جلوگیری از تصادفات بین دو تا سه میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/44076