کد خبر : 45351
تاریخ : 1400/6/13
گروه خبری : کاردانش

اعلام زمان آغاز توزیع کتاب‌های درسی در مــدارس

محمد علوی‌تبار با تاکید بر اینکه امسال مشکل کمبود کتاب درسی در هیچ پایه‌ای نخواهیم داشت، اظهار کرد: بیش از 146 میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و آماده توزیع است. امسال همه کتاب‌ها در مدارس توزیع می‌شود و هیچ کتابی در کتاب فروشی‌ها فروخته نخواهد شد.

وی افزود: تاکنون 10 میلیون و 352 هزار دانش‌آموز یعنی حدود 95 درصد دانش‌آموزان میان پایه و یک میلیون و 711 هزار دانش‌آموز پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز کتاب‌های درسی خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده، اما هنوز 3 میلیون دانش‌آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: دانش‌آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا 15 شهریور مهلت دارند که با ورود به سامانه IRTEXTBOOK.IR به خرید کتاب درسی خود اقدام کنند.

وی گفت: خرید کتاب درسی نیازمند ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه "پادا" و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنهاست و در صورتی‌که دانش‌آموزی در این سامانه ثبت نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

معاون سازمان پژوهش افزود: دانش‌آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده‌اند تا 31 شهریور فرصت دارند به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

علوی‌تبار گفت: توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان ایرانی در خارج از کشور نیز آغاز و در برخی کشورها نیز توزیع به‌طور کامل انجام شده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/45351