کد خبر : 5829 تاریخ : 1397/11/23 گروه خبری : کاردانش |
|
مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب: مردم درباره پست، سنتی فکر میکنند |
لزوم همکاری رسانهها برای معرفی خدمات متنوع پست |
سپهرغرب، گروه خبر - طیبه انوری: مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب با اشاره به 30 فقره از سرویسهای رایجی که در سایت پست قرارگرفته، گفت: مرم درباره پست، بسیار سنتی فکر میکنند این در حالی است که پست قادر به ارائه خدمات مختلفی مانند تعیین زمان مشخص رسیدن کالای موردنظر به دریافتکننده و غیره است. سیامک نوری 16 بهمنماه به همراه مدیرکل ارتباطات و فناوری، مدیرکل ارتباطات زیرساخت و رئیس شعب پستبانک استان همدان در تحریریه سپهرغرب حضور یافت و ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عهدهدار وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای ضوابط است. وی با اشاره به اینکه که دیتا و صوت دو محصول نهایی وزارتخانه است، تصریح کرد کرد: برای عرضه مطلوب این محصولات، اپراتورهای مختلفی ایفای نقش میکنند. مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب با بیان اینکه استانهای همدان، ایلام، کردستان و کرمانشاه زیر پوشش خدمات این سازمان هستند، افزود: برای عرضه مطلوب محصولات باید سعی کنیم تا مواردی مانند سطح و کیفیت خدمات و امنیت و ظرفیت سرویس را تضمین کنیم. نوری با تأکید بر اینکه نظارتها به دو صورت انجام میشود، تشریح کرد: شیوه نخست همان نظارت از راه نزدیک، بازرسی و اندازهگیری است چنانکه بهطور مداوم از دید مردم به اندازهگیری و آزمون شبکه میپردازیم. وی با بیان اینکه شیوه دوم، پایش از راه دور و از طریق سامانهها است، ادامه داد: علاوه بر این بهصورت مداوم با رسانههای فیزیکی و الکترونیکی در ارتباط بوده و برای رفع مشکلات از نظریات مردم و گزارشهای خبرنگاران نیز استفاده میکنیم. مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب در پاسخ به گلایه خبرنگار سپهرغرب مبنی بر طولانی بودن مدتزمان قطع ارتباطات دیتا و تلفن درزمان وقوع زلزله منطقه سرپل ذهاب، تأکید کرد: در کمتر از هفت دقیقه ارتباط ما با ستاد بحران کرمانشاه برقرار شد. نوری با بیان اینکه ارتباطات سیار فقط 40 دقیقه قطع بود، گفت: تلفنهای ثابت حتی یک دقیقه هم قطع نشد اما واضح است که در هنگام بروز بحرانهای اینچنینی مردم از تلفنهای سیار استفاده میکنند. وی تصریح کرد: البته تلفن سیار فقط برای عموم مردم قطع بود درحالیکه تلفنهای مقامات و ستادهای کمکرسان اصلاً قطع نشد. مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب با تأکید بر اینکه شبکه برای حجم گسترده ترافیکی طراحی نشدهاست، مطرح کرد: در شرایط بحرانی همه مردم هراسان شده و به دنبال برقراری ارتباط با دیگران هستند درنتیجه حملههای ترافیکی ایجاد میشود. نوری خاطرنشان کرد: معمولاً در چنین شرایطی مدیریت حملههای ترافیکی اعمال میشود به این معنی که میزان ارتباطات مردم کنترل و بهتدریج همه موفق به برقراری ارتباط میشوند. وی با اشاره به اینکه کلیه اپراتورهای ثابت و سیار موظفاند یک طرح DRP به سازمان ارائه کنند، اضافه کرد: بر اساس مصوبه 156 شمارههایی تعریف شده که بر اساس آن ارتباط شمارههای متعلق به مقامات بهسرعت و سهولت برقرار میشود. مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب با تأکید بر اینکه ارائه خدمات ما به وجود و فعالیت شبکههای برق وابسته است، عنوان کرد: در شرایط بحرانی منطقه سرپل ذهاب، دکلها بههمپیچیده و فقط یک شبکه فشارقوی وجود داشت که در آن هم امکان برقگرفتگی وجود داشت، بنابراین برق باید قطع میشد. نوری با بیان اینکه مدیریت بحران بسیار سخت است، ادامه داد: بسیار طبیعی است که در هنگام وقوع زلزلهای با قدرت 7.2 ریشتر و حجم عظیم تلفات، مشکلاتی به وجود بیاید، اما تمام تلاشمان را انجام داده و اجازه ندادیم که بیش از 40 دقیقه ارتباطات سیار قطع باشند. وی اذعان کرد: در حال حاضر برای اینکه مدتزمان بازیابی را به حداقل برسانیم تمرینهای بسیار گستردهای را انجام میدهیم. این مقام مسؤول از اجرای یک طرح جدید در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: طرحهای اضطراری بحران مانند استفاده از بالن و غیره که در سالهای اخیر مطرحشدهاند در صورت بروز حادثه حتماً مورد استفاده قرار میگیرند. نوری با اشاره به اینکه همدان ازلحاظ وضعیت بحران در رتبه 18 قرار دارد، گفت: بهغیراز نهاوند که تا حدودی دارای شرایط ویژهای بوده استان همدان دارای وضعیت پایدار است. مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب یادآوری کرد: مدیریت بحران بدون شک نیازمند همکاری و هماهنگی کلیه دستگاههای مرتبط است. وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس یک طبقهبندی کلی، سرویسهای پست در سه گروه فیزیکی، الکترونیکی و مالی قرار میگیرد، خاطرنشان کرد: این سرویسها در استانداردهای 28 گانه پستی طبقهبندی میشوند. نوری با اشاره به 30 فقره از سرویسهای رایجی که در سایت پست قرارگرفته، گفت: مرم درباره پست، بسیار سنتی فکر میکنند این در حالی است که پست قادر به ارائه خدمات مختلفی مانند تعیین زمان مشخص رسیدن کالای موردنظر به دریافتکننده و غیره است. مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات منطقه غرب با تأکید بر اهمیت و ضرورت آشنایی مردم با خدمات مختلف پست، بیان کرد: پست و رسانهها باید برای معرفی این خدمات به مردم با یکدیگر همکاری و مردم نیز برای افزایش دانش خود در این زمینه تلاش کنند. |
لینک | |
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/5829 |