کد خبر : 70778
تاریخ : 1402/4/7
گروه خبری : جامعه

امام‌جمعه همدان:

صداوسیما و رسانه‌ها حرف مردم را منعکس کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در گردهمایی فعالان رسانه‌ای همدان با بیان اینکه ترویج اخبار منفی در هر جامعه‌ای مضر است، اظهار کرد: متأسفانه رسانه دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم بوده و مبارزه در این میدان کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه انسان با دیدن اخبار منفی روحیه‌اش خراب می‌شود، گفت: یک فرد سالم هم وقایع مثبت را می‌بیند و هم منفی را، بنابراین باید تلاش کنیم تا ذائقه جامعه سالم بماند و واقعیت‌ها دید شود.

امام‌جمعه همدان به تشریح عوامل ترویج اخبار منفی در جامعه پرداخت و افزود: بخشی از آن به فعالیت‌ رسانه‌های دشمن برمی‌گردد و بخشی هم مربوط به عملکرد اشتباه برخی از مسئولان است.

وی ابراز کرد: این رسالت عظیم رسانه‌های انقلابی است که مراقبت کنند تا ذائقه جامعه به سمت منفی سوق پیدا نکند و فرد تنها منفی‌نگر نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه همه ما با هم در یک جامعه زندگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این عرصه به مباحث سیاسی کاری نداریم و همه باهم و در کنار یکدیگر حضور داریم و یک جامعه را تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جامعه مطالبه‌گر جامعه فضیلت‌گرا است، یادآور شد: گاهی از اوقات در برابر برخی افراد، مطالبه به‌حق ایجاد حرکت می‌کند و بنابراین ضروری است تا جامعه را مطالبه‌گر بار بیاریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه تلاشمان بر این باشد که عدالت در جامعه محقق شود، گفت: امر به معروف که در اسلام بر آن تأکید شده، به معنای نصیحت، خیرخواهی و مطالبه است و از آنجایی که قرآن قوام جامعه را وابسته به عدالت و قسط می‌داند، باید بدانیم که بخشی از آن کار مردم است که با مطالبه‌گری محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن مطالبه‌گری نباشد، یا تمامی آرمان‌های آن محقق شده و یا مردم آن جامعه نسبت به تحقق این آرمان‌ها ناامید شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امروز مسئولان باید شنونده دغدغه‌ها و حرف‌های مردم باشند، اظهار کرد: در شورای اداری که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، پیشنهاد کردم از عموم مردم هم به جلسه دعوت کنیم و در حضور همه مسئولان استان این افراد به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود بپردازند.

وی با بیان اینکه باید اجازه داد تا تریبون دست مردم باشد و حرف خود را بیان کنند، خاطرنشان کرد: صداوسیما و رسانه‌ها باید حرف مردم را در جامعه منعکس کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به قرار دادن تریبون نماز جمعه همدان در اختیار مردم و اقشار مختلف، یادآور شد: کارهای خوبی توسط مسئولان انجام شده و نباید بی‌انصافی کرد، اما خوب است تا برخی مشکلات موجود نیز توسط مردم از مسئولان مطالبه شود و در چنین فضایی، مسئولان استانی شنونده مشکلات یک کارگر و یا معلم باشند.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/70778