کد خبر : 81059
تاریخ : 1403/1/19
گروه خبری : گردشگری

سرنوشت اعطای وام ۱۰۰ میلیونی به گردشگران در کرمانشاه چه شد؟

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای چهارجانبه بین استانداری، حج و زیارت، میراث فرهنگی و بانک مهر ایران کرمانشاه منعقد شد که طی آن به زائرین اربعین استان وام سفر اعطا می‌شد.

وی افزود: در مرحله بعد قرار شد برای کمک به حوزه گردشگری استان به گردشگرانی که قصد سفر به کرمانشاه داشته باشند، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود دو درصد و یا چهار درصد و بازپرداخت شش ماهه و یکساله پرداخت شود.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: هر گردشگری که قصد دریافت این وام را داشت، باید به یکی از دفاتر گردشگری که با بانک عامل قرار داشت مراجعه می کرد و پس از گذراندن فرآیندهای لازم، سفرکارت ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت می کرد.

وی تاکید کرد: در واقع بانک عامل، وام ۱۰۰ میلیون تومانی گردشگران را به حساب دفتر خدمات مسافرتی واریز کرده و دفتر نیز در قالب سفرکارت وام را به گردشگر می داد تا از آن برای هزینه تور، اقامت و خرید سوغات استفاده کند.

امیری با تائید اینکه این طرح هنوز به مرحله اجرا در نیامده، در خصوص چرایی عدم اجرای آن، گفت: متاسفانه بانک عامل شرایط بسیار سختی را پیش روی دفاتر خدمات مسافرتی قرار داده و همین مسئله هم باعث شده تا آنها استقبالی از اجرای این طرح نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ما مکاتباتی را برای حل مشکلات پیش روی طرح، با بانک عامل داشته ایم و پیشنهاداتی را هم برای متعادل سازی شرایط داده ایم و منتظریم تا بانک پاسخ این مکاتبات را بدهد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/81059