شناسه خبر:79357
1402/11/23 10:49:30

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ایجاد کمپ‌های ترک‌ اعتیاد ماده 16 و هوشمندسازی معابر بین‌ شهری برای تأمین امنیت مطلوب و پایدار در استان، نیاز است.

سردار هادی رفیعی‌کیا روز شنبه با بیان اینکه استان مرکزی دارای مؤلفه‌های پایدار امنیتی خوبی است و از این حیث دغدغه و نگرانی خاصی وجود ندارد، اظهار کرد: اما برای دستیابی به آنچه که به‌عنوان خدمت‌رسانی مطلوب ما مطرح است، باید جدیت بیشتری را از سوی دستگاه‌های مسئول و مردم در حیث حمایت و رعایت قوانین، شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: انتظار است مردم به بحث‌ها و توصیه‌های خودمراقبتی اموال در اختیار، توجه ویژه‌تری داشته باشند و نیازمند حمایت مسئولان دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در تأمین این امنیت مطلوب هستیم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های به‌جای مردم استان به‌ویژه در شهرستان ساوه، مقابله با معتادان متجاهر است که برای تحقق این هدف نیاز به توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد ماده 16 ازنظر ظرفیت و تعداد است.
وی یادآور شد: استان مرکزی در مسیر عبور استان‌های جنوبی و غربی به پایتخت بوده و با پدیده خودروهای شوتی مواجه است.
سردار رفیعی‌کیا گفت: خودروهای شوتی یا خودروهای تیزرو حامل کالای قاچاق در مسیرهای این استان همواره مشکلاتی را برای مسافران، مردم و نیروهای انتظامی به‌وجود آورده‌اند و در یک‌سال گذشته باعث شهادت دو تن از نیروهای این فرماندهی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه شده‌اند.
وی یادآور شد: برای مقابله با این پدیده نیز نیازمند ارتقای وضعیت هوشمندسازی معابر اصلی و فرعی استان به‌ویژه در شهرستان ساوه و زرندیه و همچنین ورود شرکت‌های خودروساز برای شناسایی این نوع خودروها هستیم.
فرماندهی انتظامی استان مرکزی با مشارکت پلیس‌های تخصصی روز جمعه در مصلی امام علی (ع) ساوه در قالب میز خدمت حضور داشت و به مشکلات مراجعان رسیدگی کرد.

شناسه خبر 79357