رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان: مشکل آسفالت پل از طریق راهکارهای جدید حل خواهد شد
سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابیمهوش: چندی پیش گلایهمندیهایی از سوی شهروندان همدانی مبنی بر حجم وسیعی از حفاریهای انجامشده توسط شرکت آب و فاضلاب شهر همدان در محل تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری (پل میدانبار) همراه با عکسهای متعدد به دفتر روزنامه سپهرغرب منعکس شد؛ حال آنکه این شهروندان معتقد بودند در محل قناتی پیدا شده و در عین حال این حجم وسیع تخریب ممکن است پایههای پل را سست کند، لذا به احترام این اطلاعرسانی و همچنین در راستای شفافسازی این پروژه برای اطمینان خاطر پیدا کردن از اینکه اجرای آن برای مردم خطرساز نخواهد بود، بر آن شدیم تا با رسول روشناس بهعنوان ناظر پروژه گفتگویی را ترتیب دهیم که در ادامه میخوانید:
قناتی وجود ندارد
ناظر پروژه با اشاره به اینکه در این نقطه هیچ قناتی وجود ندارد، گفت: این پروژه در راستای جمعآوری و اتصال فاضلاب منطقه خیابان ستاره و کوی مطهری (حصار قصابان) از رودخانه عباسآباد به شبکه فاضلاب به اجرا درآمده است.
رسول روشناس با بیان اینکه حفاریها بر روی شبکه فاضلاب موجود در منطقه انجام شده است، تصریح کرد: بنابراین قناتی در منطقه وجود ندارد.
هنگام احداث پل با شهرداری هماهنگیهای لازم صورت پذیرفته است
وی با اشاره به اینکه شهرداری در اجرای پروژه شهید قهاری با ما هماهنگی لازم را داشته است، تصریح کرد: مطمئناً پایههای پل نیز با هماهنگی ما ایجاد شده، بهگونهای که پایههای این پل دارای شمعهایی به طول 35 متر زیر زمین است؛ لذا حفاری در کنار شبکه فاضلاب موجود نباید نگرانی درخصوص تزلزل پل را برای مردم ایجاد کند.
این حفاریها در راستای پاکسازی رودخانه عباسآباد اجرا میشود
روشناس با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب قصد دارد فاضلاب را از رودخانههای شهر همدان جمعآوری کند، اظهار کرد: امسال پاکسازی ورودیهای فاضلاب به رودخانه در منطقه منوچهری و حصار مطهری در دستور کار است و امیدواریم تا پایان مهرماه در صورتی که مانع غیرمترقبهای ایجاد نشود، این پروژه را به اتمام برسانیم.
در ادامه گفتنی است؛ بارها مشکل آسفالت نامناسب تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری نیز در شمارگان مختلف روزنامه مورد بررسی قرار گرفته، اما متأسفانه همچنان به استناد خبرهای منعکسشده مشکل آسفالت این پل استراتژیکی که درواقع یک مسیر مواصلاتی مهم بوده، پابرجا است. طی چندماه گذشته به بهانه تعمیر پل بخشی از آسفالت مسیر بهصورت شیارهای عمیق برداشته شده، اما هنوز خبری از تعمیر و تکمیل نیست؛ حال که آسفالت بخشهای دیگر پل نیز دارای موجهایی است و هر آن امکان وقوع حادثه در آن قابل پیشبینی است. بارها این مشکلات از سوی شهروندان به دفتر روزنامه سپهرغرب منعکس شده، بنابراین بر آن شدیم تا در این باره با رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمیفر گفتگویی ترتیب دهیم که در ادامه میخوانید:
تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری کریدور غرب به مرکز کشور است
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه آسفالت توسط پیمانکار اصلی پروژه ریخته شده، گفت: شهرداری برای مرتفع کردن مشکل در قالب قراردادی جدید به دنبال پیمانکاری با ارائه راهکار تضمینی است تا دوباره با چنین مشکلی مواجه نشویم.
علی رحیمیفر افزود: در قسمتهایی از پل که به سمت پایین دارای سراشیبیهای تند است، به هنگام عبور خودرو (بهخصوص وسایط نقلیه سنگین که معمولاً حامل بار هستند) آسفالت جمع میشود.
آسفالت پلیمری یا روکش بتنی، راهحل مشکل
وی با تأکید بر اینکه باید از روشها و تدابیری استفاده شود تا این مشکل دوباره در این تقاطع مهم رخ ندهد، اذعان کرد: روشهای مختلفی همچون استفاده از آسفالت پلیمری و روکشهای بتنی در این زمینه میتواند مؤثر واقع شود.
رحیمیفر با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح مذکور درواقع کریدور غرب به مرکز کشور است، اذعان کرد: بر این اساس بارها خواستار تسریع در روند پیگیریها شدهایم؛ زیرا خودروهایی که به مقصد مرکز کشور از غرب حرکت میکنند، مجبورند از این بهواقع چپگرد استفاده کنند.
طبق پیگیریها قرارداد جدید در دست انعقاد است/ نوسانات وحشتناک قیمت قیر
وی با بیان اینکه طی پیگیریها و توضیحاتی که از سوی شهرداری تاکنون به ما ارائه شده گویی قرارداد جدید در شرف انعقاد است، خاطرنشان کرد: البته در این بین بخشی از کندی کار در حوزه آسفالتریزی به نوسانات وحشتناک قیمت قیر و افزایش سه برابری قیمت آن نسبت به قیمت ارائهشده در بورس در هر تن بازمیگردد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: بر این اساس متأسفانه پیمانکاران دیگر استقبالی درخصوص اجرای طرحهای اینچنینی نمیکنند؛ چراکه در چنین وضعیتی بهشدت متضرر میشوند.
وی ادامه داد: البته در این باره مکاتباتی صورت پذیرفته، اما مشکل همچنان پابرجاست.
شناسه خبر 938