کد خبر : 12608
تاریخ : 1398/7/13
گروه خبری : سیاسی

گلایه نمایندگان مجلس خطاب به وزیر کار:

جای خالی شستا در سرمایه‌گذاری استان همدان

شریعتمداری: سخاوت از بیت‌المال عین رذالت است

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی از عدم سرمایه‌گذاری شستا در استان همدان به وزیر گلایه کردند.  

پنجشنبه گذشته شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار همدان و جمعی از مدیران کل استان در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد.

محمد شریعتمداری در این جلسه با اشاره به اشتغال پایدار روستایی و اعتبار هزینه‌شده در دولت فعلی و دولت‌های قبل، عنوان کرد: تلاش شده یک‌ونیم میلیارد تومان از منابع صندوق ذخیره ارزی برداشت و از طریق چهار بانک عامل پرداخت شود، ضمن اینکه مشکلاتی نیز در لوایح قانونی بود.

وی افزود: یکی از مشکلات محدودیت قانون و رسته و پیش‌بینی نشدن بخش صنعت بوده و مشکل دیگر بانک‌ها هستند که به‌دلیل کمبود اعتبارات، پرداخت را به تأخیر می‌اندازند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک میلیارد و 225 میلیون دلار ارز نیمایی تبدیل به ریال شده و در اختیار چهار بانک قرار گرفته و از مجموع این منابع 90 هزار میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

شریعتمداری با اشاره به مجموع طرح‌های پرداخت‌شده استان همدان، گفت: درمجموع 259 میلیارد تومان به طرح‌ها پرداخت تسهیلات صورت گرفته و مبلغ 274 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز عقد قرارداد شده است، ضمن اینکه تقاضا برای چهار هزار و 851 طرح در استان برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت صورت گرفته که 274 میلیارد تومان طرح منجر به عقد قرارداد و به دو هزار مورد تسهیلات پرداخت شده است.

وی پرداختی‌ بانک‌های مختلف استان را متفاوت خواند و افزود: عملکرد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در پست‌بانک 58 درصد، صندوق کارآفرینی امید 47 درصد، بانک کشاورزی 84 درصد و بانک توسعه تعاون 72 درصد بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در شهرستان اسدآباد مجموع تسهیلات پرداختی برای طرح‌ها 137 میلیارد ریال بوده و برای ایجاد اشتغال 247 نفر پرداخت صورت گرفته، درحالی ‌که تقاضا 374 میلیارد ریال بوده است.

شریعتمداری بیان کرد: در شهرستان بهار 339 طرح به مبلغ 36 میلیارد تومان تقاضا شده، میزان پرداختی 18 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده و در شهرستان تویسرکان 105 میلیارد تومان تقاضا برای 603 طرح بوده و مبلغ پرداخت‌شده 26 میلیارد تومان است.

وی تأکید کرد: تقاضا در شهرستان رزن 55 میلیارد تومان بوده که 20 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده، ضمن اینکه در شهرستان فامنین تقاضا 546 میلیارد ریال و میزان پرداختی 54 میلیارد ریال بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در شهرستان ملایر 78 میلیارد تومان تقاضا بوده که 42 میلیارد تومان پرداخت شده، تصریح کرد: در شهرستان کبودراهنگ نیز تقاضا 337 میلیارد ریال بوده که 231 میلیارد تومان پرداخت شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در نهاوند 59 میلیارد تومان تقاضا بوده که 30 میلیارد تومان به اجرا درآمده است، افزود: در شهرستان همدان نیز 127 میلیارد تومان تقاضا داشتیم که 31 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده و اجرای آن از همه شهرستان‌ها کمتر بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه درمجموع 217 میلیارد تومان از مجموع منابعی که در اختیار استان بوده پرداخت شده، گفت: چهار هزار و 945 مورد اشتغال ایجاد شده، ضمن اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد ازنظر اشتغال ایجادشده 16 درصد انحراف داریم.

شریعتمداری به نظارت از حیث اشتغال ایجادشده نیز اشاره کرد و افزود: این طرح برای نخستین‌بار درحال اجرا است، کما اینکه یکی از اقدامات شفاف سازمان، ثبت‌نام همه افرادی که از وام استفاده کرده‌اند در سایت وزارت بوده؛ شاخص‌های مختلفی نیز مورد پایش قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها میزان انحراف 1.9 درصد است.

وی ادامه داد: اشتغال ثبت‌شده با اشتغال واقعی 16.9 درصد انحراف دارد، ضمن اینکه در بیمه شاغلان میزان انحراف 79.8 درصد بوده، چراکه بیشتر افراد شاغل بیمه نشده‌اند، درحالی ‌که اشتغال ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری بیمه شاغلان تا رسیدن به اشتغال پایدار، یادآوری کرد: فقط 30 درصد شاغلین بیمه تأمین اجتماعی دارند؛ ضمن اینکه استان همدان در سایه همدلی و یکپارچگی منطقه‌ای روند خوبی دارد تا جایی که اختلاف سلیقه‌ها نیز مایه پیشرفت است.

شریعتمداری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اهمیت مبل و منبت ملایر و تویسرکان و وضعیت مطلوب استان همدان در زمینه صادرات مبل و منبت در بازار بین‌المللی، ابراز کرد: ظرفیت خیاطی و مبل و منبت را می‌توان با مشوق بیمه‌ای افزایش داد.

وی افزود: خوشبختانه در پرداخت از محل منابع اشتغال روستایی محدودیتی نداریم و هرچه منابع به بانک‌ها برگردد، بازهم قابل پرداخت خواهد بود؛ البته توجه به این نکته نیز مهم است که سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور طی بهار 97 فقط سه درصد بوده که براساس اعلام مرکز آمار ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری این سهم به 25.3 درصد رسیده و یک‌چهارم اشتغال به سمت روستا‌ها حرکت کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بوم‌گردی را نیز مورد اشاره قرار داده و تأکید کرد: در این صورت شاهد بازگشت از شهر به روستا خواهیم بود.

شریعتمداری با بیان اینکه برای تأمین قیر توسط وزارت نفت حرفی ندارد اما به همان میزان باید تعهدات هم اجرا شود، اذعان کرد: با کارآ‌مد کردن سیستم در بهار 98 سود فعالیت‌های اقتصادی شستا 336 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده که سهم ارزی آن 37.2 درصد بوده است.

این مقام مسئول یادآوری کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزیر بهداشت امضا شده و تلاش ما پرداخت به‌روز مراکز درمانی است که 60 درصد قبل از بررسی به مراکز درمانی پرداخت شده و 40 درصد آن نیز بین دو تا سه هفته بعد پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: 213 هزار ناشنوا در کشور داریم که مشکلات آن‌ها باید حل شود، ای‌بسا ما دچار ناشنوایی سیستماتیک هستیم که باید برای رفع مشکلات و شنیدن حرف‌های مردم گوش شنوا داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان برای ساخت خانه معلولان تعهد شده بود که البته در بهزیستی نیز مشکلاتی وجود دارد.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه اقدامات ما در حوزه اشتغال کور نبوده و مبتنی بر روش‌های علمی روز جهان است، تأکید کرد: مطالعه کاملی در مؤسسه پژوهشی انجام و تکمیل و همه ظرفیت‌های استان و بازار کار آن شناسایی شده است.

وی به شکل‌گیری نوع جدیدی از فعالیت‌ها استارت‌آپی اشاره کرد و گفت: اسنپ‌تایم به‌صورت شیرینگ کار می‌کند و فرد شاغل در این حوزه مشخص نیست کارگر یا کارمند است و یا بیمه آن بر چه اساسی بوده؛ برای این موضوع قانونی وجود ندارد، چراکه روشی جدید بوده و البته ما برای این موضوع درحال ایجاد تطابق هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتماد مردم نسبت به نظام و دستگاه‌های اجرایی را نسبت به یکدیگر بررسی می‌کنیم، افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت به سمت توسعه، وجود انگیزه در میان مردم بوده و توسعه‌ای متعادل است که با مشارکت مردمی همراه باشد و خوشبختانه این موضوع در استان همدان وجود دارد.

شریعتمداری ادامه داد: اگرچه نرخ مشارکت اقتصادی استان سه درصد افزایش پیدا کرده و این عامل به بیکاری دامن می‌زند، اما نرخ بیکاری از حدود هشت درصد به 6 درصد کاهش پیدا کرده است؛ البته استان همدان نتیجه ثمربخشی ازنظر آمار و ارقام داشته و روند خوبی در پیشرفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: 28 درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی بوده و آمار‌ها نشان می‌دهد بیشتر از چهار درصد محصولات غذایی کشور را استان همدان تأمین می‌کند، توانمندی استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز کم‌نظیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به مدیران اجرایی گفت: عمر کوتاه است و عمر مدیریت‌ها کوتاه‌تر؛ عمر باقی‌مانده مدیریت این دولت هم بسیار اندک است و درنهایت 23 ماه فرصت برای خدمت به مردم وجود دارد که باید برای هرروز و هرساعت ارزش قائل بود و برنامه داشت.

شریعتمداری با اشاره به وجود برنامه‌های متنوع اقتصادی برای مقابله با تحریم‌های دشمن در کشور، تصریح کرد: درحال حاضر ازنظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار نداریم، دشمن هم برای عدم فروش نفت ایران فشار می‌آورد، اما ما باید روی پای خود بایستیم و می‌ایستیم؛ نباید بگذاریم دشمن ما را از آرزوی رهبر انقلاب که بسته شدن در چاه‌های نفت است، بترساند.

وی سخی بودن از بیت‌المال را عین رذالت خواند و گفت: جوانمرد کسی است که از جیب خود ببخشد، اگر کسی می‌خواهد بخشنده باشد، از جانب خود ببخشد و نه بیت‌المالی که متعلق به مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت کارآمدی و بهره‌وری کار در مجموعه فعالیت‌های دولتی، تأکید کرد: هنوز در بهره‌وری اول راه هستیم و باید بهره‌وری در فعالیت‌های دولتی افزایش پیدا کند، در برنامه ششم توسعه رشد متوسط اقتصادی هشت درصد نوشته شده و باید دوونیم درصد رشد باشد.

شریعتمداری در پایان افزود: مشکل اشتغال با نوشتن روی کاغذ حل نشده و دستوری به‌وجود نمی‌آید، اگر در شرایط فعلی اطمینان را در اقتصاد فراهم کرده و از حمایت کردن نترسیم، اشتغال ایجاد می‌شود؛ باید از سرمایه‌گذار و کارآفرین حمایت کرد، اما با پاک دستی، حمایت به معنی باج دادن نیست.

      اولویت نخست استان معیشت و اشتغال است

استاندار همدان با اشاره به وفاق، همدلی و اتحاد مسئولان برای خدمت به مردم، عنوان کرد: تمام اهتمام مدیران استانی بر رفع مشکلات مردم بوده و کمترین حاشیه در همدان وجود دارد.

سیدسعید شاهرخی خاطرنشان کرد: اولویت نخست استان به تأسی از سیاست‌های دولت و تأکیدات در حوزه اشتغال‎آفرینی، معیشت و رونق تولید بوده و سند سه‌ساله همدان نیز با بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های موجود، مبتنی بر اسناد دیدگاه‌های مختلف برای توسعه استان بوده است.

وی سند توسعه استان را میثاقی بین نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مختلف اجرایی خواند و اظهار کرد: در سند راهبردی سه‌ساله استان ظرفیت‌های هر شهرستان به‌صورت ریز شناسایی شده که با اجرای آن بخش عمده‌ای از برنامه ششم در همدان محقق خواهد شد.

شاهرخی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری یکی از بخش‌های مهم سند راهبردی سه‌ساله استان است که برای تحقق برنامه‌های راهبردی استان سالانه پنج هزار میلیارد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته و برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اشتغال‌آفرینی بخش دیگر سند راهبردی سه‌ساله همدان است، تبیین کرد: براساس سرمایه‌گذاری‌های صورت‎گرفته سالیانه 20 هزار شغل پایدار در استان همدان ایجاد خواهد شد که سهم هر دستگاه در این زمینه مشخص است.

استاندار همدان در ادامه ایجاد سرمایه‌گذاری جدید، ارتقای واحدهای موجود و شناسایی واحدهای راکد را از اولویت‌های استان در سند راهبردی سه‌ساله خواند و ابراز کرد: 550 واحد سرمایه‌گذاری جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و کشاورزی درحال ساخت است، 910 واحد در حوزه صنعت و معدن وجود دارد که 30 تا 60 درصد آن‌ها فعال هستند، 841 واحد در حوزه کشاورزی و 280 واحد نیز در بخش گردشگری وجود دارد.

شاهرخی یادآوری کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای فرآوری مواد معدنی نهاوند و ملایر تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: 29 هزار کارگاه صنعتی در رشته‌های مختلف در همدان وجود دارد؛ ضمن اینکه خوشبختانه طی سال جاری 26 واحد صنعتی که توسط بانک‌ها تملک شده بودند، دوباره به عرصه کار و فعالیت برگشتند.

استاندار همدان با اشاره به یک‎هزار و 512 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در استان، اذعان کرد: تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد که می‌توان در این زمینه به 546 پروژه استان همدان که به بخش خصوصی واگذار شده، اشاره کرد؛ سد خرمرود تویسرکان یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

شاهرخی بیان کرد: در حوزه صرفه‌جویی آب طبق برنامه ششم باید 10 درصد از آب مصرفی کشاورزی کاهش پیدا کند، ضمن اینکه خوشبختانه در سال 97 حدود 107 هکتار گلخانه در همدان وجود داشت؛ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‎شده طی سه سال باید 210 هکتار به مساحت این گلخانه‌ها اضافه شود.

      ایجاد سالانه 20 هزار شغل از توفیقات استان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه همدان نیز اظهار کرد: استان همدان با اجرای موفق امنیت پایدار، برنامه‌محوری، آینده‌اندیشی و وحدت مدیریت در همه ابعاد اجرایی، قانون‌گذاری و قضائی، فرآیند توسعه خود را با دقت، جامعیت و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت پیش می‌برد.

سیداسکندر صیدایی با اشاره به جایگاه خوب استان ازنظر کار، تلاش و مشارکت اقتصادی، افزود: توفیقات استان در واگذاری پروژه بخش خصوصی ایجاد سالانه 20 هزار شغل، طرح فراز در باغات انگور، توجه به مبل و منبت، تولید محصولات کشاورزی و ذخیره‌سازی بوده و باعث دستیابی استان به این جایگاه شده است.

     دولت، ظرفیت اشتغال 20 هزار نفره در خیاطی را جدی بگیرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و توسعه ظرفیت‌های بومی برای اشتغال‌آفرینی، عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های زیادی در استان همدان و حتی بخش‌های آن وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در این راستا بهره برد؛ ضمن اینکه سیستم اجرایی استان همدان عزم خود را برای استفاده از ظرفیت‎ها جزم کرده است.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: 10 هزار نفر در شهرستان ملایر به‌صورت مستقیم به تولید مبل و منبت اشتغال دارند، 20 هزار نفر نیز در حوزه خیاطی در ملایر کار می‌کنند و محصولات آن‌ها در تهران به فروش می‌رسد؛ که درخواست ما ورود وزارت کار به این موضوع و حمایت بیشتر از فعالان این بخش است.

وی ادامه داد: ظرفیت خیاطی شرایطی را فراهم کرده که تمام اهالی روستای ازندریان که در شهرهای دیگر بودند به روستا برگشته و کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده‌اند، اما نقش دولت در این قصه هیچ است، چراکه بیمه، تسهیلات و یا حتی آموزشی به افراد داده نشده و به عبارتی هیچ خیری از خیرات دولت به اهالی این روستا نرسیده‎است!

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به انگور ملایر تصریح کرد: تولید سالانه 240 هزار تن انگور در ملایر این شهر را به‌عنوان شهر جهانی انگور ثبت کرد که لازم است به این ظرفیت عظیم نیز توجه ویژه شود.

     یک مثقال قیر تاکنون به دستگاه‌ها نداده‌اند.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در عمران و توسعه روستا‌ها، بازآفرینی شهری و جاده‌های برون‌شهری، مربوط به تأمین قیر بوده و به دلیل اختلاف سازمان برنامه‌وبودجه، دولت و وزارت نفت، تاکنون یک مثقال از سهمیه قیر 98 به دستگاه‌ها داده نشده‎است.

محمد کاظمی ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم تخصیص سهمیه قیر نمی‌توانیم طرح‌های مهم و بزرگ استان را اجرا کنیم ضمن اینکه تأمین قیر در اجرای طرح هادی روستا‌ها سهم بسزایی دارد؛ اگرچه مجلس حکم صادر کرده که وزارت نفت باید چهار میلیون تن قیر را در اختیار قرار دهد و اگر اختلاف مربوط به تأمین قیر نیز بعد از گذشت هفت ماه رفع شود باز هم نمی‌توانیم از سهمیه استفاده کنیم.

وی استان همدان را کارگاه فعال و پرتلاش در مسیر توسعه خواند و اعلام کرد: همراهی و صمیمیت بانک‌ها برای پرداخت وام و تسهیلات باید تقویت شود، چراکه تعداد زیادی پرونده در سامانه ثبت‌شده اما پرداخت تسهیلات آن‌ها به تعویق افتاده‎است.

کاظمی خاطرنشان کرد: با همت فرماندار شهرستان برای 200 روستای ملایر ظرفیت 200 شغل پایدار ایجادشده که درخواست کمک به این 200 روستا را داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به مبل و منبت نیز اشاره کرد و گفت: 100 میلیارد تومان تسهیلات برای مبل و منبت ملایر تصویب شده که در این زمینه نیز تقاضای مساعدت داریم.

     دودکش برخی از کارخانه‌ها گرم نیست

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: سرمایه‌گذاران موجب اعتلا و رونق اقتصادی استان شده‌اند و به دلیل وجود موهبت‌ها و نعمت‌های الهی فراوان در همدان ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ کما اینکه سرمایه‌گذار و کارآفرین نیاز به امنیت دارد و این امنیت با وجود همدلی و هم‎افزایی در استان فراهم ‎است.

حسن بهرام‌نیاوی با بیان اینکه سرازیر شدن منابع اعتباری یک مقوله مهم در توسعه استان است که البته باید ظرفیت‌ها نیز به کار گرفته شود، افزود: شهرک صنعتی نهاوند یک ظرفیت بالقوه است که از آن به‌خوبی استفاده نمی‌شود کما اینکه دودکش برخی از کارخانه‌ها گرم نیست و باید گرم شود.

وی با تأکید بر تزریق اعتباری در قالب سرمایه در گردش به استان برای فعال کردن ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: جامعه مخاطب اقشار آسیب‌پذیر، مولد و کارگران هستند که کارگران نهاوندی برای دریافت خدمات درمانی به‌واسطه نبود ظرفیت، عمدتاً گلایه‌مند هستند و لازم است درمانگاه موجود در نهاوند برای استفاده کارگران ازنظر کمی توسعه یابد تا جامعه هدف برای حداقل امکانات خدماتی، دارویی و درمانی مشکل نداشته باشند.

     منطقه ویژه جهان‌آباد نه‌تنها برای فامنین بلکه برای منطقه مهم است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به هماهنگی و همسویی مجموعه مدیران و نمایندگان استان برای رفع مشکلات مردم، خطاب به شریعتمداری، گفت: وزیر کار قول بازدید از منطقه اقتصادی جهان‌آباد را داده بود که محقق نشد درحالی‌که این منطقه ویژه اقتصادی نه‌تنها برای فامنین بلکه برای منطقه مهم است و ما درخواست بازدید از این منطقه را داریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اذعان کرد: وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری شستا در همدان به‌شدت ما را در کشور مغموم می‌کند؛ چراکه شستا آن‌گونه که باید در همدان سرمایه‌گذاری انجام می‌داد ورود نکرده و در استان از سرمایه عظیم شستا به‌خوبی استفاده نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: در بهمن و اسفندماه سال گذشته سامانه وزارت کار برای ثبت‌نام گاوداری سنتی باز و ثبت‌نام انجام شد، ضمن اینکه 100 میلیارد تومان پرونده در بانک است و پیش‌بینی شده بود به دو هزار خانوار وام 50 میلیون تومانی بدهیم که این کار به تعویق افتاده و کاسه صبر مردم سر آمده است.

     شرکت شستا به استان عنایتی نداشته!

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به استقبال خوب از مشاغل خانگی در استان به فعالیت بسیاری از روستا‌ییان در زمینه بافت فرش، خیاطی و جوراب‌بافی اشاره کرد و گفت: روستا‌های فعال و اشتغال‌زا نیازمند توجه بیشتری ازنظر تأمین اعتبار مورد نیاز هستند.

محمدعلی پورمختار با انتقاد از عملکرد شستا در استان، یادآوری کرد: شرکت شستا به استان عنایتی نداشته که درخواست ما این است که در استان همدان فعال‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: دستور ساخت دو درمانگاه تأمین اجتماعی در بهار و کبودراهنگ داده شده و پیمانکار هر دو درمانگاه مشخص شده، اما متأسفانه تاکنون تأمین اعتبار صورت نگرفته‎است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود، عنوان کرد: بهزیستی نیازمند مساعدت و کمک ویژه است، ضمن اینکه تعداد متقاضیان پشت نوبت زیاد بوده و مرکز نگهداری حضرت ابوالفضل (ع) برای ارائه خدمت نیازمند مساعدت ویژه است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/12608