کد خبر : 16503
تاریخ : 1398/10/28
گروه خبری : جامعه

رئیس‌ کل دادگستری کرمانشاه مطرح کرد:

شبکه‌سازی نخبگان حقوقی با طرح «هر مسجد یک حقوقدان»

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه از شبکه‌سازی نخبگان حقوقی با طرح «هر مسجد یک حقوقدان» خبر داد.

پرویز توسلی‌زاده پیش از ظهر روز پنجشنبه گذشته در نخستین همایش «هر مسجد یک حقوقدان» که با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه در کرمانشاه برگزار شد، دو موضوع کم کردن فاصله با مردم و آموزش حقوقی به آنان را در رأس امورات عنوان و اظهار کرد: کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به این مهم استفاده حقوقدانان است.

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: هرچه دسترسی مردم به مراجع قانونی و قضائی آسان‌تر باشد، در جلب اعتماد مردم مؤثر خواهد بود. متکی بودن واقعی به مردم یکی از تفاوت‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی است.

توسلی‌زاده بیان کرد: این درحالی است که در غرب رابطه‌ای فریبنده و همراه با نیرنگ با مردم دارند. در شرایط متفاوت امروز دشمنان همواره به دنبال دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف هستند و قصد دارند نظام را ناتوان معرفی کنند.

وی افزود: سال‌ها است که رهبر انقلاب بحث شبیخون فرهنگی و بصیرت‌افزایی را مطرح کرده است و همه این موارد به این برمی‌گردد که استکبار با تفکر و اندیشه ما در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی کار دارد و به دنبال تغییر نظام فرهنگی و فکری است.

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه حقیقت در تمام مباحث علوم انسانی امری پیشینی است، گفت: اگر حقیقت را امری پسینی بدانیم، به نسبی‌گرایی می‌رسیم و به این ترتیب معنویت از زندگی کنار می‌رود.

توسلی‌زاده با تأکید بر اینکه باید در مقابل دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشیم، بیان کرد: دشمن درصدد است تا طرز فکر ما را تغییر دهد و وقتی طرز فکر را تغییر دهد و مردم به نسبی‌گرایی برسند، اسلام از بین می‌رود.

وی افزود: ما بنا داریم با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان و اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به اهدافی ازجمله حفظ، گسترش و تعمیق اهداف حقوقی اسلامی در دستگاه‌ها، کمک به احیای حقوق عامه در مقابله با فساد، تبیین و نشر اندیشه‌های حقوقی اسلام ناب محمدی (ص)، حمایت و دفاع از حقوق مردم ایران در عرصه بین‌المللی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار، کمک به سیستم حقوقی و ارتقای آن و شبکه‌سازی نخبگان برسیم.

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین تربیت حقوقدانان مؤمن و انقلابی و پای کار، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از ارزش‌ها و مبانی حقوق اسلام ازجمله اهدافی است که با این طرح به آن‌ها جامه عمل پوشانده می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/16503