کد خبر : 21016
تاریخ : 1399/2/16
گروه خبری : جامعه

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت:

اطلاعات شغلی ایلامی‌ها در سامانه ملی اطلاعات ثبت می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اطلاعات شغلی شاغلان و بیکاران این استان در سامانه ملی اطلاعات ثبت می‌شود.

احمد خان‌محمدیان روز گذشته اظهار کرد: به استناد بند چهار سیاست‌های اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار با هدف شناسایی، رصد تغییر و تحولات بازار کار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات شغلی به نشانی lmis.mcls.gov.ir رونمایی شده که در سه حوزه متمرکز و خدمات قابل توجهی را در اختیار مردم و سیاست‌گذران قرار می‌دهد.

خان‌محمدیان یادآور شد: مهم‌ترین دستاورد این سامانه، ارائه اطلاعات شغلی همه افراد، سن اشتغال، کارجویان و کارآفرینان به سیاست‌گذاران ملی و منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه کاربران می‌توانند در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند، گفت: اتصال این آمار و اطلاعات در سایر بخش‌ها از جمله آموزش عالی، فنی‌وحرفه‌ای، آموزش‌وپرورش وسازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است و می‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری را برای تصمیمات خود، در شرایط اضطراری مانند شرایط کرونا ارائه کنیم.

خان‌محمدیان ادامه داد: در استان اطلاعات تعدادی از شاغلان در سامانه تأمین اجتماعی ثبت نشده است و در صورتی که این افراد اطلاعات خود را بارگذاری کنند، دقت برنامه‌ریزی برای کشور افزایش می‌یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: در فاز نخست، سامانه ملی اطلاعات شغلی مشتمل بر بانک اطلاعات جامع از مشخصات و ویژگی‌های شغلی جمعیت در سن کار کشور، استانداردسازی و طبقه‌بندی حرف و مشاغل و بانک اطلاعات کارفرمایان و بنگاه‌ها، طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی از دیگر مزایای راه‌اندازی این سامانه را کمک به سنجش صلاحیت حرفه‌ای مورد نظر کارفرمایان، برای انتخاب نیروی کار درخواستی و نیز تسهیل دستیابی به فرصت‌های شغلی مطلوب، برای بیکاران برشمرد.

خان‌محمدیان اظهار کرد: از همه افراد در سن کار کشور از 15 سال به بالا، اعم از شاغل و بیکار دعوت می‌شود تا با ثبت اطلاعات شغلی، تحصیلی و مهارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حوزه بازار کار و اشتغال و هدف‌گذاری دقیق برنامه‌های مورد توسعه و حمایت از اشتغال کشور، یاری کنند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/21016