کد خبر : 23064
تاریخ : 1399/3/21
گروه خبری : زیست بوم

جهشی در توسعه همدان با اقتصادی کردن پارک جنگلی سد اکباتان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سرمایه‌گذاری و اقتصادی کردن پارک جنگلی 234 هکتاری سد اکباتان جهشی در توسعه استان همدان است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، نشست سرمایه‌گذاری و اقتصادی کردن پروژه جنگل‌کاری سد اکباتان با حضور مدیرکل و معاون حفاظت محیط‌زیست و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری همدان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: پارک جنگلی 234 هکتاری اکباتان مستعد تبدیل شدن به منطقه گردشگری بوده و احداث این پارک جنگلی توسط منابع طبیعی قابل تقدیر است.

حسین قرباغی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری توسط مدیریت شهری همدان فراهم شده است، بخش منابع طبیعی و گردشگری قطع به یقین در رسیدن به این هدف نقش‌آفرین خواهند بود.

قراباغی بیان کرد: پارک جنگلی سد اکباتان با توجه به موقعیت جغرافیایی و چشم‌انداز زیبا، می‌تواند به نقطه مهمی در مقوله گردشگری شهر همدان تبدیل شود، چراکه تمام قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و استانداردهای لازم را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‏‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: این پارک جنگلی را می‌توان یک پارک جنگلی و کوهستانی شاخص در منطقه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: استاندار هم بر جلب مشارکت سرمایه‌داران در این بخش تأکید دارند و ما هم با تمام ظرفیت فضا را برای سرمایه‌گذار مهیا خواهیم کرد و از همه پتانسیل‌های ممکن استفاده می‌کنیم تا سرمایه‌گذار بتواند در مسیر توسعه استان قدم بردارد که ما این اتفاق را خوشایند و میمون می‌دانیم. چراکه در کنار زیبایی‌های طبیعی می‌توان انواع کمپ‌های اقامتی، فضاهای بازی و ورزشی، پیست دوچرخه‌‌سواری و سایرتفریحات سالم و سرگرمی‌ها را نیز در آن ایجاد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز گفت: منابع طبیعی همواره به‌عنوان پشتوانه اقتصادی و تولید پیشرو بوده و از بحث واگذاری و احاله مدیریت پارک‌های جنگلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، استقبال می‌کند،

اسفندیار خزائی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و اقتصادی کردن پارک جنگلی 234 هکتاری سد اکباتان جهشی در توسعه استان همدان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود در بحث سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی با یک بهسازی، چابک‌سازی و سبک‌سازی همسو با طبیعت حرکت کنیم تا آسیبی به پیکره طبیعت وارد نشود.

وی تصریح کرد: فضا برای سرمایه‌گذاری در طرح ایجاد پارک جنگلی سد اکباتان مهیا است و شهرداری و سرمایه‌گذاران هم باید همسو با مسائل زیست‌محیطی، پیوست‌های آن و رعایت استاندار‌های لازم حرکت کنند.

خزائی اظهار کرد: طی سالیان طولانی زحمات زیادی برای احداث پارک جنگلی سد اکباتان صورت گرفته که برای سرمایه‌‌گذاری بی‌‌نظیر ارزیابی می‌شود و موقعیت مکانی، دسترسی آسان، چشم‌انداز و منابع آبی و خاکی از ویژگی‌های این منطقه با چشم‌انداز زیباست است.

وی یادآور شد: توسعه و بهسازی این پارک جنگلی قطعاً سرانه فضای سبز شهری همدان را افزایش چشمگیری خواهد داد و موقعیت توریستی تفریحی بسیار خوبی برای فرزندان دیار الوند در این منطقه فراهم می‌کند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/23064