کد خبر : 30163
تاریخ : 1399/7/22
گروه خبری : استان‌ها

از اصلاح معابر تا پاک‌سازی رودخانه‌ها

اقدامات شهرداری منطقه چهار برای ورود به فصل بارش

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای درخصوص رفع نواقص و روان‌سازی آب‌های سطحی انجام شده است، گفت: شهرداری همدان آمادگی کامل در مواجهه با مشکلات ناشی از بارش‌ها را دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان، احمد نوروزی بیان کرد: با توجه به ورود به فصل پاییز و شروع بارندگی‌ها، شهرداری منطقه چهار همدان طبق سنوات گذشته اقداماتی را در دستور کار قرار داد تا شهروندان روزهای پیش ‌رو را با کمترین خسارت و مشکل بگذرانند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 نقطه حادثه‌خیز در سطح منطقه چهار شناسایی شده بود، گفت: امسال به‌منظور روان‌سازی آب‌های سطحی و عدم بروز خسارت به سازه‌های شهری، سه نقطه عیب‌یابی و اصلاح شد و سه نقطه دیگر هم در روزهای آینده رفع نقص خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشتر مشکل آب‌گرفتگی در این نقاط مربوط به زیر پُل‌ها می‌شود، ابراز کرد: خدمات شهری شهرداری منطقه چهار با حدود 200 نیروی آماده و تجهیزات و ماشین‌آلات متعدد آماده مواجهه با هرگونه مشکل احتمالی خواهد بود.

نوروزی با تأکید بر اینکه کارشناسان معاونت خدمات شهری در روزهای گذشته تمامی معابر سطح منطقه را زیر نظر داشته و به‌طور منظم بازرسی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی رودخانه‌ها به‌صورت کامل پاک‌سازی و لایروبی و زباله‌ها و موانع موجود در آن‌ها به‌طور کامل برداشته شده است.

وی همچنین به اصلاح دریچه‌های خروجی آب‌های سطحی اشاره کرد و افزود: برخی دریچه‌ها معیوب و شکسته شده بود که با تعویض آن‌ها و شست‌وشو و پاک‌سازی برخی دیگر و همچنین اصلاح و ترمیم جداول و جوی‌ها، نگرانی‌ها درخصوص خروج آب‌های سطحی برطرف شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه چهار ضمن اشاره به نگاه مثبت یوسفی‌نوید نسبت به سامان‌دهی‌ رودخانه‌های سطح منطقه چهار، گفت: در سال جاری حدود دو کیلومتر از رودخانه‌ها در کوی فرهنگیان، کوی صادقیه، حیدره و جنب باغ ایرانی دیوارچینی شد که این اقدام علاوه‌بر هدایت حجم وسیعی از نزولات، از بروز سیلاب و خسارت به منازل شهروندان نیز جلوگیری خواهد کرد.

نوروزی همچنین از شهروندان خواست که با نزدیک شدن به فصل بارش و بروز مشکلات احتمالی، موارد را با شماره 137 در میان بگذارند تا کارشناسان شهرداری در اسرع وقت پیگیر حل مشکلات آن‌ها باشند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/30163