کد خبر : 33367
تاریخ : 1399/9/20
گروه خبری : فرهنگی

نام‌گذاری 2 مدرسه به‌نام شهید محسن فخری‌زاده در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با محکومیت اقدام جنایتکارانه دشمنان ایران اسلامی و شهادت مظلومانه «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشمند هسته‎ای کشورمان، اظهار کرد: به پاس زنده نگاه داشتن راه، نام و یاد این شهید گران‌قدر با هماهنگی‌های انجام‌شده دو مدرسه در استان همدان به‎نام این شهید عزیز نام‌گذاری می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، به‌مناسبت شهادت مظلومانه دانشمند بزرگ هسته‎ای کشور دو مدرسه در دست ساخت این اداره کل که به‌زودی به بهره‎برداری خواهند رسید، به‌نام شهید محسن فخری‌زاده نام‌گذاری شد.

محمدحسین مرادی با محکومیت اقدام جنایتکارانه دشمنان ایران اسلامی و شهادت مظلومانه «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشمند هسته‌ای کشورمان، اظهار کرد: به پاس زنده نگاه داشتن راه، نام و یاد این شهید گران‌قدر با هماهنگی‌های انجام‎شده دو مدرسه در استان همدان به‌نام این شهید عزیز نام‌گذاری می‌شود؛ مدرسه 15 کلاسه در دست احداث انصارالامام شهر همدان و مدرسه هفت‌کلاسه عمان شهرستان درگزین مدارسی هستند که به‌نام این شهید مزین می‌شوند.

مرادی افزود: از مدرسه الگوها و مفاخر ملی و مذهبی پرورش می‌یابند و به‌عنوان اسوه و چراغ راه می‌توانند نقش مؤثری در مسیر زندگی دانش‌آموزان داشته باشند و فرزندان ایران اسلامی رهرو حرکت ارزشمند این بزرگ‌مردان شوند. دانش‌آموزان با شناخت شهیدان و ایثار ایشان از مجاهدت‌ها و رشادت‎هایشان الگو می‌پذیرند و این الگوپذیری از مدرسه آغاز می‌شود.

شایان ذکر است مدرسه 15 کلاسه انصارالامام همدان با هزینه‎ای بالغ‌بر 35 میلیارد ریال با زیربنای یک‎هزار و 30 متر مربع و مدرسه هفت‌کلاسه عمان شهرستان درگزین و 747 متر مربع زیربنا با هزینه‌ای بالغ‌بر 30 میلیارد ریال در دست احداث با پیشرفت فیزیکی 90 درصد است و در سال جاری افتتاح می‌شود.

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/33367