کد خبر : 33428
تاریخ : 1399/9/22
گروه خبری : اقتصادی

صدور کشاورزکارت در کردستان آغاز شد

اختصاص 196 میلیارد تومان به کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صدور کشاورزکارت در کردستان آغاز شده است، زارعان استان می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات 12 درصد دریافت کنند.

محمدفرید سپری در دومین جلسه هماهنگی صدور کشاورزکارت که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: روند صدور کشاورزکارت در کردستان آغاز شده و زارعان متقاضی می‌توانند به‌ازای هر یک هکتار زمین زراعی، تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات 12 درصد دریافت کنند.

وی گفت: 196 میلیارد تومان برای صدور کشاورزکارت به کردستان اختصاص یافته است که کشاورزان استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی درخواست خود را مطرح کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق شعب بانک کشاورزی، کشاورزکارت صادر می‌شود و در اختیار زارعان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه استان کردستان انبار غله کشور است، افزود: در این مرحله بالاترین میزان اعتبار در مقایسه با سایر استان‌های کشور به کردستان اختصاص یافته و از زارعان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای دریافت این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

سپری تصریح کرد: متقاضیان براساس میزان اراضی زراعی خود به‌ازای هر یک هکتار دو میلیون تومان (تا سقف 20 میلیون تومان) تسهیلاتی با مدت بازپرداخت یک‌ساله و با سود 12 درصد دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معمولاً میزان اراضی درحال کشت زارعان با میزانی که در نسق‌ها ثبت شده اختلاف دارد، گفت: ملاک پرداخت تسهیلات میزان اراضی درحال تصرف بوده و با تأیید کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی میزان واقعی اراضی برای زارعان در محاسبات معمول خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: تسهیلات پرداختی از طریق کشاورزکارت برای خرید بذر محصولات استراتژیک (گندم، جو و دانه‌های روغنی)، کود و سم قابل استفاده است.

سپری تأکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته مراکز جهاد کشاورزی باید روزانه بیش از 20 نفر از زارعان متقاضی را به شعب بانک کشاورزی در شهرستان‌ها معرفی کنند؛ براساس آسان‌کاری که مدیر امور شعب بانک کشاورزی در این راستا به‌عمل آورده، کشاورزکارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روند صدور کشاورزکارت از ابتدای هفته ‌جاری در استان شروع شده و با هماهنگی‌هایی که با بانک کشاورزی استان صورت گرفته، باید در کوتاه‌ترین زمان این تسهیلات در اختیار زارعان استان قرار بگیرد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این جلسه عنوان کرد: آسان‌کاری لازم برای صدور کشاورزکارت در تمام شعب بانک کشاورزی استان انجام شد و اولویت اصلی مدیران شعب بانک کشاورزی تسریع در صدور کشاورزکارت و جذب این اعتبارات است.

فهیمی تأکید کرد: کشاورزان می‌توانند از تسهیلات کشاورزی کارت تا سررسید آن برای خرید انواع نهاده‌های کشاورزی استفاده کنند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/33428