کد خبر : 34960
تاریخ : 1399/10/18
گروه خبری : استان‌ها

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل در سنندج آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر: کارزار بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل در منطقه نایسر سنندج آغاز شد.

این کارزار بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان و با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان، انجمن نوای باران و افق رسانه از روز چهارشنبه در منطقه نایسر آغاز شده و تا 21 دی‌ماه ادامه دارد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان در مراسم آغاز به‌کار این کارزار اظهار کرد: با توجه ‌به رصد و احصای شیوع‌شناسی که انجام شده، ماده مخدر گل دومین ماده مخدر مصرفی بعد از تریاک است و برآوردها نشان داده که 13 درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر از گل و حشیش استفاده می‌کنند.

ناصر کریمیان افزود: با توجه به آنکه این ماده مخدر مصرفی بیشتر در میان جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده، بنابراین نیاز است در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌‍سازی خوبی اتفاق بیفتد و مردم بدانند این ماده مخدر اعتیادآور است و خاصیت دارویی آن دلیلی بر اعتیادآور نبودن آن نیست.

وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان ما به‌عنوان بخشی از جامعه که در آینده تولید و چرخه اقتصادی جامعه در اختیار آنان است، باید اطلاع و آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند.

معاون امور توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کردستان یادآور شد: در قالب این کارزار رسانه‌ای قصد داریم اقشار مختلف مردم در منطقه نایسر و مناطق دیگر را با تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب‌‌های مختلف اجتماعی آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: در قالب این کارزار و در مدت پنج روز خدمات مشاوره‌ای‌، کارناوال دوچرخه‌سواری، کارناوال‌های فرهنگی، و برنامه‌های متنوع اجرا خواهد شد؛ هدف اصلی این است که نیازها و مطالبات برحق مردم در این زمینه به گوش مسئولان برسد.

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل از 17 تا 21 دی‌ماه در منطقه نایسر برگزار می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/34960