کد خبر : 35677
تاریخ : 1399/11/4
گروه خبری : استان‌ها

500 میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورزکارت در ایلام پرداخت می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی ایلام گفت: با توجه به اهمیت حمایت از بخش کشاورزی، 500 میلیارد ریال تسهیلات در قالب «کشاورزکارت» به کشاورزان ایلامی پرداخت می‌شود.

فرزاد شیخ‌محمدی روز پنجشنبه اظهار کرد: کف پرداخت این تسهیلات برای هر هکتار 20 میلیون ریال و سقف آن 200 میلیون ریال برای 10 هکتار است.

وی توضیح داد: کشاورزان دارای کشاورزکارت از یک تا 10 هکتار امکان دریافت این تسهیلات را دارند و تسهیلات به حساب مندرج در این کارت واریز می‌شود.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی ایلام یادآور شد: سقف تعیین‌شده استان ایلام برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان دارای کشاورزکارت 500 میلیارد ریال است که تاکنون 140 میلیارد ریال آن معادل 30 درصد به 800 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

شیخ‌محمدی با بیان آنکه دریافت این تسهیلات نقدی نیست، گفت: کشاورزکارت برای دریافت کود و سم است و کشاورزان با مراجعه به عاملان توزیع کود و سم مورد نیاز خود را با استفاده از این تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با کارمزد 12 درصد است و بعد از برداشت و فروش محصول و دریافت مطالبات حاصل از فروش محصول، این تسهیلات از سوی کشاورزان پرداخت می‌شود و البته هنوز هیچ دستورالعمل مشخصی از سوی دولت برای شیوه پرداخت تسهیلات کشاورزکارت ابلاغ نشده است.

وی اضافه کرد: صدور این کارت و پرداخت تسهیلات آن دیر از سوی دولت ابلاغ شد که بیشتر کشاورزان کشت پاییزه خود را انجام داده بودند و نیاز چندانی به دریافت سم و کود نداشتند، اما برای سال آینده این نقیصه مرتفع می‌شود.

شیخ‌محمدی افزود: همچنین از دیگر مشکلات در مورد این کارت اینکه کشاورزان تمایل به دریافت نقدی این تسهیلات دارند، درحالی که کشاوزکارت تسهیلات غیر نقدی و برای خرید کود و سم است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی ایلام گفت: کشاورزکارت برای سال‌های آتی مبنای فعالیت‌های مالی کشاورزان، بانک‌های عامل و نیز توزیع‌کنندگان کود، سم، بذر، نهال و نهاده‌های دامی خواهد بود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/35677