کد خبر : 38243
تاریخ : 1400/1/1
گروه خبری : جامعه

۲۸۴ نفر در مرز باشماق مریوان غربالگری شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: امدادگران مستقر در مرز رسمی باشماق طی سه روز گذشته ۲۸۴ نفر را مورد غربال گری قرار دادند.

پیام جلالی : جمعیت هلال احمر از آغاز طرح نوروزی با تمام امکانات خود در مرز مریوان مستقر شده و در کنار شبکه ی بهداشت و درمان به ارائه خدمات به شهروندان می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در مرز مریوان خدمات غربالگری از جمله تست تشخیص کرونا، تب سنجی، خدمات امدادی و توزیع ماسک و مایع ضد عفونی انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستلن تاکید کرد: این خدمات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان کردستان در سالن ترانزیت مرز رسمی باشماق مریوان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه امدادگران مستقر در مرز رسمی باشماق طی سه روز گذشته ۲۸۴ نفر را مورد غربال گری قرار دادند، تصریح کرد: طی سه روز گذشته مورد مشکوکی به ویروس کرونا در مبادی ورودی مرز مریوان مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: از هموطنان خاضعانه درخواست دارم که در این ایام از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند و بیشتر به فکر سلامت خود و خانواده ی خود باشند.

جلالی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر از نخستین روز طرح نوروزی در مرز مریوان مستقر بوده و تا زمانی که نیاز باشد به ارائه خدمات به مردم خواهد پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان خاطر نشان کرد: علاوه بر خدمات غربالگری، خدمات امدادی نیز در مرز باشماق مریوان ارایه می شود.

گفتنی است؛ امسال ۲۳ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روز در سطح استان به حالت آماده باش بوده و به هموطنان عزیز ارائه خدمات می نمایند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/38243