کد خبر : 39752
تاریخ : 1400/2/6
گروه خبری : استان‌ها

یک فعال گردشگری:

گردشگری را منحصر به یک دستگاه کرده‌ایم

در تبلیغات گردشگری لنگ می‌زنیم

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه همه ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، اما نیازمندیم همه در استان همکاری کنند تا به این مهم دست پیدا کنیم.

یاور عبیری با تأکید بر اینکه گردشگری صنعتی بسیار پیچیده و گسترده است، اظهار کرد: با نگاهی به کشورها و استان‌هایی در ایران که توانسته‌اند در بحث گردشگری رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند، نکته‌ای مهم را می‌بینیم و آن این است که دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم همه باهم همکاری و همراهی دارند تا بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب کنند.

وی تصریح کرد: در کرمانشاه چنین مسئله‌ای را بسیار کم‌رنگ می‌بینیم و غالباً انتظار دارند که تنها میراث فرهنگی برای رشد گردشگری استان پای کار بیاید و صرفاً این دستگاه را بانی حوزه گردشگری می‌دانند، درحالی که سایر دستگاه‌ها و به‌ویژه نهادی همانند شهرداری باید پا به پای میراث فرهنگی برای رشد گردشگری حرکت کند.

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: قطعاً یکی از عوامل مهم و مؤثر در جذب گردشگر برای هر شهری، تبلیغات است و انجام تبلیغات برای بخش گردشگری هم نباید صرفاً به یک دستگاه منحصر شود؛ برای مثال شهرداری می‌تواند با برپایی نمایشگاه‌های گردشگری و یا حضور در نمایشگاه‌های گردشگری خارج از استان به معرفی کرمانشاه کمک کند و یا اینکه با شهرداری شهرهای گردشگرپذیر ایران رایزنی کند و تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری استان را در فضاهای در اختیار شهرداری انجام دهد و این همان کاری بوده که در شهرهای دیگر ایران درحال انجام است.

وی ادامه داد: البته باید این نکته را هم متذکر شد که اداره کل میراث فرهنگی استان هم طی سال‌های گذشته به اندازه‌ای که باید برای گردشگری کرمانشاه تبلیغات نداشته و کم‌کاری‌هایی در این زمینه داشته است.

عبیری از سریال «نون.خ2» به‌عنوان یکی از اتفاقات خوب در حوزه تبلیغات گردشگری برای کرمانشاه در سال‌های اخیر یاد کرد و گفت: به «نون.خ»‌های بیشتری نیاز داریم تا کرمانشاه را بهتر معرفی کنیم.

وی افزود: این برای نخستین‌بار بود که از رسانه ملی یک سریال مهم که در کرمانشاه ساخته شده بود، پخش می‌شد که توانست در بخش گردشگری استان تأثیرات خوبی برجای بگذارد و قطعاً در پساکرونا هم این تأثیر را بیشتر خواهیم دید.

این فعال گردشگری با تأکید بر اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد که به بسیاری از آن‌ها بی‌توجهی می‌شود، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها، بافت تاریخی شهر کرمانشاه است که متأسفانه در حوزه شهرداری به‌جای بافت تاریخی به آن بافت فرسوده می‌گویند و همین نوع تفکر و نگاه به این بخش از شهر باعث شده که به‌جای تلاش برای احیای آن، به فکر تخریبش باشند؛ درحالی که در بسیاری شهرهای دیگر با احیای چنین بافت‌هایی، گردشگران زیادی را جذب می‌کنند.

بازرس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور اضافه کرد: در همین بافت تاریخی شهر کرمانشاه خانه‌های تاریخی زیبایی وجود دارد که با کمی همت مسئولین و احیا و ثبت ملی آن‌ها می‌شود به جاذبه گردشگری تبدیل شوند و از آن‌ها کسب درآمد داشت، نه اینکه محلی باشند برای ریختن زباله و جمع شدن معتادین متجاهر.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه زیرساخت‌های لازم را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، گفت: هرچند درحال حاضر استان‌هایی همچون اصفهان، شیراز، یزد و شهرهای شمالی به مقصد گردشگری تبدیل شده‌اند، اما کرمانشاه هم ازنظر جاذبه‌های گردشگری چیزی از این شهرها کم ندارد و می‌تواند پا به پای آن‌ها جذب گردشگر داشته باشد.

عبیری خاطرنشان کرد: ازنظر آثار تاریخی و طبیعی، فرهنگ‌های متفاوت، گردشگری کشاورزی و غیره، ظرفیت‌ داریم که به مقصد گردشگری تبدیل شویم؛ اما همه باید یک‌دست شویم و با همکاری، تبلیغات، آموزش و فرهنگ‌سازی گردشگری کرمانشاه را رشد دهیم.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/39752