کد خبر : 47270
تاریخ : 1400/7/28
گروه خبری : استان‌ها

رئیس پلیس راه استان همدان:

سوانح فوتی در نهاوند سه برابر افزایش یافته است

سرهنگ «رضا عزیزی» روز سه‌شنبه بیان کرد: آمار متوفیان سوانح جاده‌ای شهرستان نهاوند از 14 نفر در نیمه نخست سال گذشته به 40 نفر در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: جاده نهاوند به فیروزان به طول 35 کیلومتر سانحه‌خیزترین جاده‌ این استان به‌شمار می‌رود که تاکنون 10 کیلومتر آن تعریض و ایمن‌سازی شده و 25 کیلومتر آن باقی مانده است.

سرهنگ عزیزی افزود: فراوانی روستاهای مجاور این مسیر شریانی، ورود از فرعی به اصلی بدون رعایت حق تقدم، کمبود دوربرگردان‌های متعدد و استاندارد، ازجمله علل فراوانی سوانح در این جاده است و بیشتر سوانح به‌علت سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز به چپ و عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد، رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: روز گذشته نیز بر اثر تجاوز به چپ سواری پژو تصادف رخ به رخ سواری پژو و پراید در محور نهاوند- فیروزان رخ داد که راننده پراید در این سانحه در دم جان باخت.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: همچنین یک سرنشین پراید و دو سرنشین سواری پژو به‌شدت مجروح و مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی بیان کرد: بالا بودن آمار سوانح فوتی در شهرستان نهاوند روی مجموع سوانح نیز تأثیر گذاشته و سبب بالا رفتن مجموع آمار سوانح فوتی و جرحی در استان همدان طی نیمه نخست سال جاری شده است.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: 85 درصد متوفیان سوانح جاده‌ای این شهرستان افراد بومی هستند که به‌علت شتاب و عجله برای رسیدن به مقصد، جان خود را از دست می‌دهند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/47270