کد خبر : 47582
تاریخ : 1400/8/6
گروه خبری : کاردانش

برای حمایت از مصرف‌کننده؛

تحقیقات مالی از شرکت‌های فناوری در آمریکا کلید می‌خورد

این شرکت‌ها با ارائه سیستم‌های پرداخت مشتری و با توجه به انبوه اطلاعاتی که در این فرایند به دست می‌آورند، سعی در کنترل بازار می‌کنند.

این درحالی است که روهیت چوپرا که به‌تازگی به عنوان رئیسCFPB انتخاب شده قبل از نخستین حضورش در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در شهادت‌نامه از قبل آماده شده نوشته است این دفتر با توجه به موانعی که مؤسسات مالی محلی کوچک هنگام به چالش کشیدن شرکت‌های بزرگ، از جمله شرکت‌های فناوری مشهور با آن مواجه می‌شوند، اقداماتی را زیر نظر می‌گیرد که مانع رقابت می‌شوند.

او همچنین در مورد «کمبود رقابت» در بازار بازپرداخت وام مسکن به‌ویژه برای خانواده‌هایی با مانده وام مسکن پایین‌تر ابراز نگرانی کرد.

این سازمان روی فعالیت شرکت‌هایی تمرکز می‌کند که به‌طور مرتب قوانین مالی مصرف کننده را نقض می‌کنند.

روهیت چوپرا که چندی قبل به عنوان رئیس CFPB انتخاب شده، به آمازون، اپل و فیس بوک دستور داده اطلاعات مربوط به چگونگی جمع‌آوری و استفاده از داده‌های پرداخت مشتریان را ارائه کنند.

با توجه به گسترش سریع فناوری در بخش محصولات مالی مختلف مانند رمزارز، تلاش برای شفاف‌سازی به یکی از موضوعات مورد توجه رگولاتورها و قانونگذاران تبدیل شده است.

نشریه رول کال در خبری در این‌باره می‌نویسد: به‌طور دقیق تر آمازون، اپل، فیس‌بوک، گوگل، پی پال و اسکویر هدف تحقیقات CFPB قرار گرفته‌اند.

چوپرا در توجیه این ادغام اعلام کرد این دفتر با توجه به اختیاراتش می‌تواند از شرکت‌کنندگان در بازار بخواهد اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهند تا بر ریسک‌های صنعت برای مشتریان نظارت کند. او دراین باره گفت: تاکنون اطلاعات کمی درباره روش‌های سواستفاده شرکت‌های فناوری بزرگ از پلتفرم‌های پرداختشان وجود دارد. مثلا یکی از سوالات در این زمینه آن است که آیا اپراتورهای چنین سیستم‌هایی یک فرایند نظارت مالی گسترده و تهاجمی اجرا می‌کنند و داده‌های جمع‌آوری شده از مشتریان را با اطلاعات موقعیت مکانی و غیره ترکیب می‌کنند؟

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/47582