کد خبر : 52689
تاریخ : 1400/12/3
گروه خبری : استان‌ها

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی:

640 میلیارد ریال برای دو مجتمع آبرسانی روستایی سقز اختصاص یافت

بهزاد رحیمی اظهار کرد: در سفر وزیر نیرو به کردستان در ماه گذشته که با دعوت مجمع نمایندگان استان و تذکرات شفاهی چندباره بنده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، وضعیت بحرانی تأمین آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای سقز و بانه در جلسه جمع‌بندی سفر وزیر در استانداری کردستان تشریح شد.

وی افزود: پروژه‌های مذکور در فازهای اول و دوم عملیات اجرایی، به ترتیب 80 و 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که با تزریق این اعتبار به مرحله بهره‌برداری نزدیک خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سریع این مجتمع ها، ادامه داد: به‌عنوان نمونه، آب آشامیدنی روستای «کوچک سفلی» آلوده به آرسنیک است که در این راستا با پیگیری‌ها در مجلس و تلاش اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز، دستگاه تصفیه آب برای سالم‌سازی و حذف آرسینک در محل نصب و در روزهای آتی توسط شرکت سازنده راه‌اندازی خواهد شد و آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم این روستا تا زمان بهره‌برداری از پروژه باغلوجه از این طریق تأمین خواهد کرد.

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین یکی دیگر از مشکلات حوزه آب آشامیدنی در روستاها ازجمله روستای «احمدآباد سرا» را با وجود چشمه و چاه، کمبود آب در فصل تابستان برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از مجتمع باغلوجه آب پایدار و دائمی این آبادی هم تأمین خواهد شد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز هم بیان کرد: با بهره‌برداری از این دو مجتمع 30 روستا شامل 18 روستا در بخش مرکزی و 12 روستا در بخش زیویه از نعمت آب پایدار برخوردار خواهند شد.

احمد حیدری افزود: برای اتمام این دو مجتمع غیر از اختصاص اعتبار 640 میلیارد ریالی بیش از 250 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در حال حاضر از 272 روستای دارای سکنه شهرستان سقز 173 روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان هستند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/52689