کد خبر : 53058
تاریخ : 1400/12/12
گروه خبری : استان‌ها

فعالیت 400 نیروی راهداری کردستان در طرح نوروزی

شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیر در استان

محمدراشد مدرس‌گرجی با بیان اینکه طرح نوروزی از روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: از روز گذشته طرح زمستانه در استان پایان یافته و نیروهای راهداری در قالب طرح نورزی در راستای خدمات‌رسانی به مردم استان و مسافران فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای به‌کار گرفته شده بخش خصوصی که برای برفروبی در طرح زمستانی عقد قرارداد شده بود با آغاز طرح نوروزی لغو قرارداده شدند.

وی اضافه کرد: عملیات خط‌کشی، لکه‌گیری آسفالت و علائم راهنمایی و رانندگی از روز گذشته در محورهای استان مخصوصاً در نقاط پر تصادف آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: خیلی از نقاط پرتصادف در مسیر سنندج ـ مریوان قرار گرفته بود که با افتتاح مسیر جدید بخشی از این نقاط عملاً حذف و تعدادی نیز تا مسیر سنندج ـ سروآباد آشکارسازی شده است.

گرجی اضافه کرد:‌ برای اصلاح نقاط پرحادثه در مسیرهای سنندج ـ دیواندره، دیواندره ـ سقز و دهگلان به سمت کامیاران پیمانکار تعیین و مشغول به اقدامات اصلاحی است.

وی گفت: بیش از 400 راهدار کردستان برای ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی در راه‌های بین شهری استان مستقر خواهند بود.

وی اضافه کرد: راهداران استان در طرح نوروزی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار داده‌اند اظهار کرد: این نیرو‌ها در طرح نورزوی خود نیز این میزان راه را در راستای خدمات مختلف ازجمله برف‌روبی و نمک‌پاشی، حضور در جاده‌ها برای امدادرسانی پوشش می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هشت هزار و 500 کیلومتر راه تحت پوشش راهداران استان شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.

گرجی با بیان اینکه 400 نفر عوامل راهداری و 100 نیروی بخش خصوصی در سطح جاده‌های استان در طرح زمستانه امسال به مردم خدمات‌رسانی کردند، افزود: 400 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی برای برف‌روبی جاده‌هاب استان به‌کارگیری شده‌ بودند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/53058