کد خبر : 53129
تاریخ : 1400/12/15
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

استقرار 400 نیروی راهداری کردستان در قالب طرح نوروزی

محمد راشد مدرس‌گرجی اظهار کرد: با اتمام طرح زمستانه در استان، نیروهای راهدار در قالب طرح نوروزی، خدمت‌ رسانی به مردم استان و مسافرین را انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه بیش از 400 راهدار کردستان برای ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی در راه‌های بین شهری استان مستقر می‌شوند، افزود: راهداران استان در طرح نوروزی بیش از 8 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار داده اند.

مدرس گرجی عنوان کرد: این نیروها در قالب طرح نوروزی این میزان راه را در راستای خدمات مختلف از جمله برف روبی و نمک‌پاشی، حضور در جاده‌ها برای امدادرسانی، کنترل و نظارت بر ایمنی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، لکه‌گیری آسفالت، نصب و مرمت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، پاکسازی حریم راه‌ها، عملیات خط‌‌کشی، در محورهای استان مخصوصا در نقاط پر تصادف پوشش می‌دهند.

وی افزود: نقاط پرتصادف که در مسیر سنندج ـ مریوان قرار گرفته بود که با افتتاح مسیر جدید، بخشی از این نقاط عملا حذف و تعدادی نیز تا مسیر سنندج ـ سروآباد آشکارسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد:‌ برای اصلاح نقاط پرحادثه در مسیرهای سنندج ـ دیواندره، دیواندره ـ سقز و دهگلان به سمت کامیاران پیمانکار تعیین و مشغول به اقدامات اصلاحی است.

وی خاطرنشان کرد: هشت هزار و 500 کیلومتر راه تحت پوشش راهداران استان شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، با بیان اینکه 400 نفر عوامل راهداری و 100 نیروی بخش خصوصی در سطح جاده‌های استان در طرح زمستانه امسال به مردم خدمات‌رسانی کردند، یادآور شد: 400 دستگاه ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی برای برفروبی جاده‌های استان به کارگیری شده‌ بودند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/53129