کد خبر : 53472 تاریخ : 1400/12/23 گروه خبری : استانها |
|
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان خبر داد: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، گامی در جهت رفاه و تسهیل امور مؤدیان مالیاتی |
|
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، وجیهاله ذکوری که در جمع معاونین و رؤسای ادارات مالیاتی سخن میگفت، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات بهینه به مردم و مؤدیان مالیاتی دانست؛ بهطوری که از محل کار، دفتر یا منزل و از طریق رایانه شخصی و حتی تلفن همراه بتوانند کارهای مربوط به امور مالیاتی خود را به انجام رسانند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مباحث درخصوص مسائل مالیاتی بحث ابلاغ اوراق مالیاتی است، بهگونهای که در ابلاغ اوراق مالیاتی از زمانی که برگ تشخیص به مؤدی ابلاغ میشود تا زمان قطعیت آن و حتی ارجاع پرونده به اجرائیات و مراحل دیگر نظیر رأی بدوی و تجدید نظر، نقش اساسی دارد؛ الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی ضمن تسهیل و تسریع در کار مردم، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی داده و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مؤدیان مالیاتی ایجاد میکند. مدیرکل امور مالیاتی استان همدان خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مؤدی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس: my.tax.gov.ir میتواند علاوهبر ارسال اظهارنامه، درصورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق مالیاتی، اعتراض خود را بهصورت الکترونیکی ثبت کند و همچنین در این طرح دعوت به هیئت حل اختلاف مالیاتی، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز بهصورت الکترونیکی امکانپذیر است. وی افزود: از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیکی میتوان به عدم مراجعه حضوری، کاهش هزینهها، صرفهجویی در زمان، آگاهی از میزان مالیات و مراحل تشخیص یا قطعی بودن آن بدون مراجعه به ادارات مالیاتی، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی، کاهش ضریب خطا و افزایش بهرهوری نام برد. |
لینک | |
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/53472 |