کد خبر : 58734
تاریخ : 1401/5/22
گروه خبری : آسیب‌های اجتماعی

ناجی 24؛ نرم‌افزاری برای ارائه خدمات مراقبت در منزل به سالمندان

حسین نحوی‌نژاد در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درخصوص برخی اظهارات درباره رهاسازی سالمندان بیان کرد: سال 88 تحقیقاتی درباره وضعیت زندگی افرادی که به نوعی می‌توانند مخاطبان سازمان بهزیستی باشند و یک دسته هم می‌توانند سالمندان باشند، انجام شد. هیچ وقت بحرانی ندیدم که سالمندان به حال خود به حد زیادی رها شوند که این موضوع به بحران تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح ویژه جامع ارائه خدمات سالمندی به ارایه توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: فکری در ذهنم بود که باتوجه به اینکه جمعیتمان پیر می‌شود، مراقبت از آن‌ها باید چگونه باشد؟.
مدیر آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه در حال حاضر در رابطه با طرح مراقبت در منزل هیچ مرجعی مجوز صادر نمی‌کند، گفت: قریب به اتفاق آگهی‌هایی که در خصوص مراقبت از سالمندان و حتی کودکان وجود دارد، تقلبی هستند و نه مجوز دارند و نه آموزش دیده‌اند زیرا مرجعی برای مجوز وجود ندارد.
نحوی‌نژاد با بیان اینکه در این پلتفرم برخلاف سایر پلتفرم‌هایی که خدمات اقتصادی دارند و ممکن است تا سوپروایزری انجام نشود، اما در پلتفرم مذکور سوپروایزری می‌کنیم، افزود: برای نخستین بار ما خدمات مراقبت در منزل همراه با سوپروایزری ارائه می‌دهیم و این خدمات در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به این پلتفرم یادآور شد: کار طراحی و نرم‌افزار و پلتفرم هم از طریق شبکه اینترنت و هم از طریق اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی و دولت نیز در این بخش آسایشگاه کهریزک را همراهی کنند.
مدیر آسایشگاه کهریزک همچنین با اشاره به هزینه‌های درمانی بسیار بالای سالمندان گفت: در این بخش نیاز است که بیمه‌ها نیز ورود جدی داشته باشند.
نحوی‌نژاد با بیان اینکه با اقدامات درست و به‌موقع می‌توان از مراجعه 60 الی 70 درصد از سالمندان به مراکز نگهداری جلوگیری کرد، گفت: فعلاً نام این نرم‌افزار ناجی 24 است.
وی معتقد است که با راه‌اندازی این نرم‌افزار از اتلاف منابع جلوگیری خواهد شد و ارائه خدمات مناسب به سالمندان ارائه خواهد شد.
مدیر آسایشگاه کهریزک در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: یک هزار و 200 نیکوکار در آسایشگاه کهریزک جهت استحمام مددجویان این آسایشگاه فعالیت دارند. همچنین در آسایشگاه مراسم‌های مختلف برگزار می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58734