کد خبر : 60656
تاریخ : 1401/7/9
گروه خبری : استان‌ها

استاندار کرمانشاه:

جوهره و فرهنگ کار را در استان باید زنده کنیم

به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمانشاه، «بهمن امیری‌مقدم» در نشست با هیئت اندیشه‌ورز استانداری، افراد متشکل این هیئت‌علمی را مجرب و گروهی مناسب برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی به‌منظور پیشبرد اهداف و سیاست‌های توسعه‌ای استان برشمرد.
وی با بیان اینکه رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال مهم‌ترین برنامه و استراتژی مدیریت استان است، از اعضای هیئت اندیشه‌ورزی استانداری خواست که در این زمینه کمک‌حال مدیریت ارشد استان بوده و نسخه اثربخش برای پویایی اشتغال در استان ارائه کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: ضرورت دارد که پیشنهادات علمی و راهبردی برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان از سوی هیئت اندیشه‌ورز استانداری ارائه شود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اعضای این هیئت می‌توانند علاوه‌بر موضوعات اشتغال، در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی هم پیشنهاد ارائه کنند.
امیری‌مقدم با اشاره به برنامه‌ها و تسهیلات درنظر گرفته‌شده از سوی دولت دکتر رئیسی برای اشتغال جوانان، ادامه داد: دولت سیزدهم به وظیفه خود که همان ایجاد بستر برای فعالیت و راه‌اندازی شغل جوانان است، با اعطای تسهیلات بسیار مناسب عمل کرده و جوانان با گرفتن این تسهیلات می‌توانند به دنبال کسب و شغل با توجه به علاقه‌ها و رشته‌های تحصیلی خود باشند.
 اختصاص 940 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی خانواده‌های محروم
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امسال 940 میلیارد تومان از سوی کمیته امداد استان تسهیلات اشتغال‌زایی برای خانواده‌های محروم درنظر گرفته شده و همه زمینه‌ها و بسترهای مناسب برای توسعه اشتغال در استان فراهم است که باید به سمت احیای فرهنگ کار در استان حرکت کنیم.
امیری‌مقدم خواستار ارتباط بیشتر بخش صنعت با دانشگاه‌های استان به‌منظور شکوفایی هرچه بیشتر این بخش و توسعه اشتغال شد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه‌ها و اداره صنعت، معدن و تجارت برای توسعه استان منعقد شده که لازم است این تفاهم‌نامه در جامعه عملی و کاربردی شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای رفع مشکل بیکاری استان برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت درنظر گرفته شده، اظهار کرد: خوشبختانه طی چند مدت گذشته رتبه استان در زمینه فضای کسب‌وکار ارتقای خوبی یافته که با اجرای برنامه‌های درنظر گرفته شده، این رتبه بازهم ارتقا خواهد یافت و زمینه کار بسیار در استان وجود دارد.
مقام عالی استان تصریح کرد: توسعه فرهنگ کار در بین دانش‌آموزان و جوانان بسیار مهم و الزامی است و به همین منظور برنامه «هر دانش‌آموز و هر دانشجو یک مهارت» را ترویج داده‌ایم و برای این مهم راهکارهای اجرایی درنظر گرفته‌ایم.
وی گفت: به‌منظور کمک به فرهنگ کار و ایجاد اشتغال بیشتر یک کارگروه ویژه راه‌اندازی خواهیم کرد و از اعضای هیئت اندیشه‌ورز استانداری می‌خواهیم که پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند.
این مقام مسئول از صداوسیمای مرکز استان کرمانشاه خواست که بیش‌ازپیش در زمینه فرهنگ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برنامه‌های خود را دنبال کند.
 لزوم تقویت فرهنگ کار در میان نسل جدید
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: متأسفانه در جامعه هر فعالیتی غیر از شغل اداری، کار محسوب نمی‌شود که باید به سمت تغییر این نگاه حرکت و تلاش کنیم که جوهره و فرهنگ کار در بین نوجوانان و جوانان پویا و احیا شود.
استاندار کرمانشاه در این جلسه از ادامه پیگیری‌ها برای اجرای پالایشگاه عظیم آناهیتا خبر داد و گفت: به‌زودی تکلیف این موضوع را با وزیر نفت پیگیری نهایی خواهیم کرد که با اجرای آن 10 هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد و یک تحول عظیم در استان رخ خواهد داد.
امیری‌مقدم در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید بیکاری را در استان زشت معرفی کنیم، افزود: این موضوع باعث می‌شود که افراد با توجه به توانمندی‌ها و علایق خود به دنبال کار و فعالیت باشند و زمینه اشتغال در استان افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر باید تلاش شود که رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی نیز برای جوانان بیشتر تشریح و تبیین شود.
در این نشست اعضای هیئت اندیشه‌ورز استانداری دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای تقویت فرهنگ کار و تلاش و همچنین کاهش نرخ بیکاری در استان بیان کردند که مقرر شد پیشنهادهای مؤثر و کاربردی استخراج و پیگیری لازم برای اجرایی شدن آن‌ها صورت گیرد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60656