مهدی حیدری در رابطه با پروژه قطار شهری همدان مطرح کرد: طرح قطار شهری که در اذهان عمومی شکل گرفت، یک طرح پُرهزینه است که بخشهای کمی را پوشش میدهد. حیدری اظهار کرد: جانمایی مسیر این طرح نیاز به بازنگری اساسی دارد و مسائل و مشکلات آن را باید حل کنند؛ چراکه در طول مسیر در آرامگاه بوعلی و میدان امام (ره) باعث ترافیک و شلوغی میشود. وی با بیان اینکه قطار شهری نباید به آثار تاریخی و گردشگری آسیب برساند، گفت: هزینه قطار شهری هفت هزار میلیارد تومان معادل حدود سه تا چهار برابر بودجه شهرداری همدان است و شورا بیان میکند که بهجای زخمی کردن شهر و ایجاد ترافیکهای جدید، ابتدا تجهیزات این طرح تأمین شود و بعد عملیات عمرانی را شروع کنند. حیدری با اشاره به اینکه طرح در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب نرسیده و بهلحاظ مالی قابلیت اجرا ندارد، افزود: شهرداری همدان حتی بودجه خرید 50 اتوبوس صفر کیلومتر که 50 میلیارد هزینه نیاز دارد را ندارد. وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری 100 میلیارد تومان برای قطار شهری همدان تخصیص داده شده است که با این مبلغ 70 سال طول میکشد تا این پروژه محقق شود. * افتتاح پُل غدیر برای دومینبار هم محقق نشد عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری در رابطه با افتتاح پُل غدیر همدان، خاطرنشان کرد: افتتاح پُل غدیر برای دومینبار هم محقق نشد. وی توضیح داد: شهرداری اعلام کرد که در شهریورماه 1401 پُل غدیر افتتاح میشود که محقق نشد، سپس شهردار در جلسهای عنوان کرد که این پروژه در اربعین افتتاح میشود که اینبار هم محقق نشد و باعث شد مردم به شهرداری و قولهای آنها بیاعتماد شوند و دیگر نمیشود تاریخ جدیدی را به مردم اعلام کرد. وی درباره جدی نگرفتن مطالبات شورا از سوی شهرداری اظهار کرد: شهرداری حاضر نیست بهصورت مکتوب پاسخ آزمایش بتنهای پروژه غدیر را به ما تحویل دهد و مشخص نیست بتُن یا گِل است. حیدری در ادامه درباره پُل شهید همدانی نیز بیان کرد: اگر شهرداری به قول خود عمل کند، پُل شهید همدانی در 22 بهمنماه سال 1401 افتتاح میشود.
|