فرهاد میمنتآبادی روز پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی محیطی و فضای آموزشی مدارس استثنایی استان کردستان اظهار کرد: این شورا تمام تلاش خود را در راستای مناسبسازی معابر منتهی به مدارس استثنایی و همکاری در تسهیل سرویس ایاب و ذهاب دانشآموزان بهکار میگیرد. وی افزود: مدیریت شهری آمادگی خود را جهت حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه و عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه اعلام میکند. رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه بسیاری از خانوادههای دانشآموزان دارای معلولیت نیازمند کمک هستند، اضافه کرد: خدمترسانی به دانشآموزان بهویژه مناسبسازی معابر ورودی مدارس استثنایی در اولویت است. رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هم با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید داشتههای فرد را پرورش دهد، افزود: با توجه به اینکه دانشآموزان تواناییها و استعدادهای مختلفی دارند باید زمینه آموزش را متناسب با این تفاوتها برای آنان مهیا کرد. طالب محمدی گفت: آموزش و پرورش استثنایی استان و شورای اسلامی شهر سنندج با بررسی مشکلات ایاب و ذهاب دانشآموزان با نیازهای ویژه و توسعه زمینههای همکاری با توجه به منابع و امکانات موجود میتوانند گامهای مؤثری در خدمت به آنان بردارند. وی پیشرفت هر کشوری را تابع وضعیت آموزش و پرورش در آن جامعه دانست و ادامه داد: در بسیاری از شهرهای ایران و جهان بخش عمده ای از دانشآموزان با نیازهای ویژه تحت حمایت شورای شهر هستند. رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: اغلب معابر منتهی به مدارس استثنایی، حیاط مدارس، سرویسهای بهداشتی، آبخوری ها، رمپ و هندریل جهت دسترسیپذیری آسان برای دانشآموزان باید مناسبسازی شود. محمدی اضافه کرد: سرویس ایاب و ذهاب مدارس برای این دانشآموزان یکی از موارد مهمی است که امیدواریم مورد پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر سنندج باشد. وی اظهار کرد: ایجاد شرایط مناسب برای تلفیق اجتماعی دانشآموزان با نیازهای ویژه و استفاده از امکانات آموزشی و شیوههای نوین میتواند بهرهوری و بازدهی آموزشی آنان را افزایش دهد. در حال حاضر بیش از سه هزار و 300 دانشآموز در 74 مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی کردستان، خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت میکنند.
|