کد خبر : 60988
تاریخ : 1401/7/17
گروه خبری : استان‌ها

13 هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

عبدالله بهادری روز شنبه اظهار کرد: با اجرای حکم قضائی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی 13 هزار و 369 هزار متر مربع از اراضی استان به ارزش بالغ 270 میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.
وی افزود: این میزان رفع تصرف اراضی ملی طی 38 عملیات از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خارج شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: پارسال و با اجرای حکم قضائی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان ایلام 72 هزار و 585 هزار متر مربع از اراضی استان به ارزش افزون بر 890 میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.
بهادری تأکید کرد: این میزان رفع تصرف اراضی ملی طی 111 عملیات از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد رفع تصرف اراضی ملی 107 مورد رفع تصرف فوری و سه مورد اجرای احکام قضائی بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.
بهادری ادامه داد: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند.
وی تأکید کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه‌روزی 1656 یگان حفاظت اطلاع دهند.
استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت و دو میلیون هکتار مساحت و با داشتن 423 کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.
87 درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60988