کد خبر : 61487
تاریخ : 1401/7/28
گروه خبری : استان‌ها

افزایش فوت ناشی از حوادث جاده‌ای در کرمانشاه

سلیم خانی در این‌باره اظهار کرد: در 6 ماهه اول امسال، 328 نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 258 نفرشامل 62 زن و 196 مرد بود، افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: همچنین در زمینه مصدومان حوادث ترافیکی در شش ماهه نخست امسال‌ 5683 نفر به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده اند که از این تعداد 1825 زن و 3858 نفر مرد بوده اند.
خانی گفت: لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 4756 نفر شامل 1358 زن و 3398 مرد بوده، افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: از مجموع فوتی‌ها، 67 فوتی مربوط به تصادفات درون شهری و 204 فوتی هم مربوط به تصادفات برون شهری است و مابقی در موارد غیرترافیکی و موارد خاص از جمله افرادی که در جاده‌های خارج از حریم راه و محدود تعیین شده یا در محوطه پارکینگ یا هرجای دیگر خودرو دنده عقب گرفته و با برخورد خودرو فوت کرده‌اند، دسته بندی می‌شوند.
خانی با بیان اینکه بیشتر قربانیان تصادفات استان از ناحیه سر و گردن آسیب دیده‌اند گفت: این امر نشان می‌دهد که اگر استفاده از کمربند ایمنی جدی گرفته شود، تا حد زیادی می‌تواند از صدمه یا فوت افراد در تصادفات پیشگیری کند.
وی افزود: همچنین آمار بالای فوتی‌های تصادفات برون شهری نشان می‌دهد که سرعت بالا نقش مهمی در افزایش قربانیان تصادفات دارد و چنانچه افراد با سرعت مطئنه رانندگی کنند به طور قطع خسارات و فوتی‌ها در این زمینه کمتر خواهد بود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/61487