کد خبر : 61678
تاریخ : 1401/8/2
گروه خبری : دین و اندیشه

پاسخ به شبهات مطرح شده درباره قرآن را در این کتاب بخوانید

چاپ ششم کتاب «خلاصه نقد شبهات پیرامون قرآن کریم» اثر آیت الله محمدهادی معرفت تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در 280 صفحه منتشر شد.
قرآن اصلی‌ترین منبع معارف و احکام اسلام است که از هنگام نزول هدف شبهاتی قرار گرفته است؛ چنانکه عده‌ای آن را نقشه‌ای فریبکارانه در نظر گرفته‌اند و بعضی آن را ساحرانه و افسونگر می‌دانند و گروهی نیز با کینه توزی سعی در سرپوش گذاشتن بر حقیقت آن داشته‌اند.
امروز نیز شبهه‌ها و مسئله‌هایی از سوی برخی مستشرقان و روشنفکران مطرح می‌شود که باید پاسخ داد. اثر پیش رو پاسخ به این مسائل و شبهات را دارد.
برشی از اثر
متن عاری از اختلاف، نشانه اعجاز قرآن
خدا سبحان، سلامت قرآن از هر گونه اختلاف و تناقض درونی را تضمین و این ویژگی را نشانه اعجاز و مافوق بشری بودن آن می‌داند: «و لو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافاً کثیرا» چرا که از ملزومات بشر این است که نگاشته‌ها و گفتارهایش در صورتی که در مناسبت‌های گوناگون و ابعاد مختلف نگاشته شده باشد؛ با مرور زمان و رشد فکری و عقلانی و نیز با گسترش معلومات و تنوع علم دچار تغییر رأی یا نسیان یا تعارض می‌شود و این امری طبیعی است اما قرآن مافوق بشر و از ناحیه خدا حکیم است و هیچگونه اختلافی در آن یافت نمی‌شود، اگر چه در طول بیست سال هم نازل شده باشد. بنابراین، اختلاف و تناقض‌های ظاهری و ابتدایی واقعیت نداشته و با اندک تدبر و ارزیابی مرتفع می‌شود.
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به اینجا مراجعه کنند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/61678