کد خبر : 62503
تاریخ : 1401/8/23
گروه خبری : سلامت

امام جمعه ایلام:

امکانات درمانی ایلام جوابگوی تعداد زیاد بیماران کلیوی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز یکشنبه در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام اظهار کرد: برخی از بیماران کلیوی به علت نبود یا کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، برای مداوای خود مجبور هستند با پرداخت هزینه‌های گزاف به دیگر استان‌های کشور سفر کنند.
وی ضمن تقدیر از انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان افزود: با توجه به تعداد زیاد بیماران، این انجمن به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای درمانی آن‌ها نیست و ورود خیرین حوزه سلامت به این بخش ضروری است.
امام جمعه ایلام یادآور شد: بسیاری از بیماران کلیوی علاوه بر رنج بیماری جسمی، برای مداوا و تهیه داروی خود با مشکل مالی مواجه هستند و مشکل این گروه از افراد به خاطر بیماری و تنگدستی بیشتر است که باید انجمن و خیرین سلامت به این اقشار توجه مضاعفی داشته باشند.
کریمی‌تبار تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان ایلام، ایجاد امکانات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران کلیوی در برخی نقاط استان است که بیماران شهرستان‌ها در نزدیکترین مرکز درمانی به محل سکونت خود مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.
وی از مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی خواست، از ظرفیت خیرین سلامت برای ایجاد مراکز درمانی در شهرستان‌های دیگر و حمایت مالی از بیماران نیازمند بهره‌گیری کنند، چرا که ورود خیرین به این حوزه برای انجمن و بیماران تأثیرگذار خواهد بود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62503