سپهرغرب، گروه استانها - طاهره ترابیمهوش: معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه نیروی انسانی سرمایههای اصلی در هر سازمان و یا اداره هستند، گفت: در این بین نیروهای خدماتی نیز بهعنوان یکی از اصلیترین ارکان کارآمد خدمات، نقش بسزایی را در رضایتمندی مراجعین دارند.
آموزش نیروهای خدماتی در سازمانها و ادارات به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده، اگرچه این افراد ممکن است در ظاهر کار جدی گرفته نشود و نسبت به سایر افراد که در سازمانها و شرکتها مشغول به کار هستند، در سطح پایینتری ازنظر رتبه، جایگاه، حقوق و مزایا قرار گیرند، اما همین آبدارچیان و پیشخدمتان در کمال ناباوری جزو مهمترین و تأثیرگذارترین نیروهای هر اداره و شرکتی هستند و تنها سازمانهایی که مدیریت آنها توسط افراد حرفهای انجام میشود، به آموزش نیروهای خدماتی توجه بسیار ویژهای دارند و اگر بخواهند مهمترین افراد تأثیرگذار یک سازمان را نام ببرند، قطعاً نیروهای خدماتی یکی از اولویتهای مهم آنان خواهد بود؛ لذا در اقدامی بدیع معاونت پشتیبانی اداره کل امور مالیانی استان همدان طی فرآیندی شکیل اقدام به برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی در محل هتل باباطاهر همدان کرد.
با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا با حجتاله کرمیان، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان همدان و باقریان کارشناس حوزه گردشگری و مدرس این کلاس آموزشی همکلام شویم که در ادامه میخوانید:
حجتاله کرمیان با اشاره به اینکه نیروی انسانی سرمایههای اصلی در هر سازمان و یا اداره هستند، گفت: در این بین نیروهای خدماتی نیز بهعنوان یکی از اصلیترین ارکان کارآمد خدمات، نقش بسزایی را در رضایتمندی مراجعین دارند.
وی با اشاره به اینکه روش درست انجام کار نیروهای خدماتی میتواند برای هر اداره و سازمان سود فراوانی را به همراه داشته باشد، اذعان کرد: ارتباط بیواسطه نیروهای خدماتی با مهمترین میهمانان، اربابرجوع و مشتریان هر اداره یا سازمان، بیانگر نقش و جایگاه آنها است.
وی افزود: طبیعتاً نیروهای خدماتی مسئولیت پذیرایی این افراد را برعهده دارند، در اینجا نیز فرق بین یک نیروی خدماتی آموزشدیده با آموزشندیده مشخص میشود؛ چراکه هنگام ورود به هر مجموعه، این چهره ظاهری هر اداره است که ذهنیت اربابرجوع را به خود درگیر میکند.
کرمیان با اشاره به اینکه در این کارگاه آموزشی و درواقع نخستین جلسه کاری حدود 35 نفر نیروی خدماتی از سراسر ادارات امور مالیاتی استان حضور دارند، اذعان کرد: بهصورت همزمان کارگاه آموزشی درخصوص نحوه اتاقآرایی و پذیرایی از میهمانان نیز علاوه بر آموزشهای تئوریک بهصورت عملی از سوی خدمه هتل باباطاهر همدان به این عزیزان آموزش داده میشود.
وی با شاره به اینکه برگزاری کلاسهای اینچنینی منجر به ایجاد و افزایش انگیزه در نیروهای خدماتی میشود، اذعان کرد: این مهم برای نخستینبار در کشور از سوی این اداره کل به اجرا درمیآید.
در ادامه مصطفی باقریان مدرس کلاس و کارگاه آموزشی نیز با اشاره به اینکه ایده مذکور توسط معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی امور مالیاتی استان برای نخستینبار در کشور برگزار میشود، گفت: بنده دارای کد مدرسی در حوزه گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هستم.
وی با بیان اینکه برگزاری این کلاسها در ایجاد نظم سازمانی ادارات مؤثر است، تشریح کرد: علیرغم نقش مؤثری که نیروهای خدمات در حوزه رضایتمندی و ارائه خدمات دارند، تاکنون اقدامی در راستای آموزش ارائه نشده بود و همه خدمات بهصورت سنتی در ادارات ارائه میشد.
|