کد خبر : 64165
تاریخ : 1401/10/3
گروه خبری : جامعه

اشتغال 9 هزار و 500 نفر در صنایع نفت و گاز ایلام

نورالدین الیاسی در جلسه بررسی مسائل تنگ بیجار با حضور بسطامی رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و حیدری مدیرعامل نفت مناطق مرکزی اظهار کرد: ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای جوار در تنگ بیجار راه‌اندازی می‌شود.
وی با اعلام اینکه این اداره کل متولی صیانت از نیروی کار است، بر به‌کارگیری نیروهای بومی و تأکید بر مهارت‌افزایی و تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور برای آموزش نیروهای فنی در مهران و دهلران تأکید کرد و گفت: در گنجوان یا چوار یک مرکز تخصصی مهارت‌های نفت، گاز و پتروشیمی راه اندازی شود تا با استفاده از این اقدام، مردم به سمت مهارت‌آفرینی، تقویت فرهنگ کار و آموزش‌های فنی سوق پیدا کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: با راه‌اندازی جوار کارگاهی، نیازسنجی برای فاز دوم تنگ بیجار با این اقدام فراهم خواهد شد.
الیاسی اضافه کرد: 9 هزار و 500 نفر هم‌اکنون در صنعت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام مشغول به کار هستند که 70 درصد آن‌ها را بومی و 30 درصد غیربومی تشکیل می‌دهند.
وی بر اجرای کد گارگاهی شرکت‌های مستقر به استان تأکید کرد و گفت: کلیه شرکت باید کد کارگاهی خود را در ایلام پرداخت کنند تا سهم بیمه‌شدگان استان افزایش پیدا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری تغییر زندگی کارگران به کار بسته ایم و طرح طبقه‌بندی وزارت نفت را نیز برای کارگران واحدهای نفت و گازی اجرا کردیم.
الیاسی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازش درون کارگاهی اختلافات فردی بین کارگر و کارفرما یا کارآموز، اظهار کرد: برابر این دستورالعمل با توجه به حکم مقرر در ماده 157 قانون کار هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد.
میدان گازی تنگ بیجار یکی از میادین گازی کشور در استان ایلام است که طرح توسعه آن با هدف تولید بیشتر در حال انجام است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/64165