ابوالفضل کهزادی ظهر روز گذشته گفت: تعداد 47 نقطه حادثهخیز در استان ایلام شناسایی شده است که یکی از این نقاط حادثهخیز محور ایلام- حمیل (پیچ تنگ قیر) است. وی افزود: میزان کیفیت و استاندارد بودن جادهها ازجمله عواملی است که نقش بسزایی در کاهش یا افزایش تصادفات جادهای دارد. رئیس پلیس راه ایلام ادامه داد: تصادف رخ به رخ یکی از عوامل اصلی منجر به فوت است، زیرا در بعضی از نقاط جادههای استان جداسازی انجام نشده است؛ یکی از این نقاط حادثهخیز محور ایلام- حمیل (پیچ تنگ قیر) است. این مقام مسئول افزود: از مشکلات پیچ تنگ قیر کم بودن شعاع پیچ و نامناسب بودن شیب عرضی آن است. رئیس پلیس راه ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات یادشده این محور، 28 درصد تصادفات منجر به فوت و 14 درصد منجر به جرح در محور ایلام- حمیل اتفاق افتاده که منجر به فوت 12 نفر در پیچ تنگ قیر شده است. سرهنگ کهزادی به اقدامات انجامشده در راستای کاهش تلفات جادهای اشاره کرد و گفت: از اقدامات انجامگرفته در نقطه حادثهخیز پیچ تنگ قیر، اقدامات زودبازده شامل دستانداز آسفالتی، نصب تابلوهای علائم ایمنی و خطکشی است، اما این پیچ نیازمند اصلاح اساسی و اصولی است. وی تأکید کرد: در کنار انجام طرحهای زودبازده، اجرای طرحهای هندسی لازم است که میتواند تأثیر چشمگیری در کاهش تصادفات جادهای داشته باشد.
|