مهدی حسینپور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار کرد: طی 9 ماهه سالجاری، تعداد پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی صادر و 56 فقره پروانه نیز تمدید شده است، مدت 432 ساعت آموزش برون سازمانی و 58 ساعت آموزش درون سازمانی برگزار شده است. وی افزود: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دورههای آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این ادارهکل با موفقیت سپری کنند که برخی از این آموزشها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر است که دورههای مورد نیاز این افراد به طور مستمر توسط معاونت استانداردسازی و آموزش این ادارهکل برگزار میشود. مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دورههای آموزشی مربوط به مدت حداقل 16 ساعت در طی یکسال است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه 2 سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت بوده و بر این مبنا کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیتهای آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند. حسینپوربا اشاره به اهمیت وجود مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، آنها را بازوان نظارتی و اجرایی استاندارد در محلهای تولید دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین نظارت دقیق و مسؤولانه مدیران کنترل کیفیت بر فرآوردههای تولیدشده و مطابقت محصول نهایی با استاندارد وجود دارد. وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه بر حسن اجرای این ماده ی آئیننامه نظارت میکنند، افزود: مدیران کنترل کیفیت تأیید صلاحیت شده وظایف خود را وفق ماده 9 آییننامه تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت به خوبی انجام دهند.
|