فریبرز کرمی، با اشاره به اینکه بیش از 7000 کیلومتر از راههای استان روستایی و فرعی و 1000 کیلومتر دیگر اصلی و شریانی است اظهار داشت: با توجه به وضعیت ماشینآلات، امکانات و نیروها در زمان بارش برف راههای اصلی و شریانی در اولویت هستند و بعد از بارش راههای روستایی و فرعی در اولویت قرار میگیرند. وی از فعالیت و آمادهباش 46 راهدارخانه، دپوی شن و نمک و اورهال کردن ناوگان قبل از بارشها خبرداد و عنوان کرد: 486 ناوگان سبک و سنگین در گردنهها و نقاط برفگیر فعالیت میکنند که بیش از 30 سال عمر دارند و قطعات مورد نیاز آنها به صورت نسیه خیرداری میشود. کرمی با بیان اینکه تعداد نیروها و ماشینآلات کم است و به همین دلیل نیروهای راهداری بدون وقفه مشغول برفروبی هستند گفت: به ازای هر 2.5 دستگاه یک راننده وجود دارد و از طرف دیگر به دلیل نبود ماشینآلات مخصوص، نیروهای راهداری برای پخش کردن شن و نمک از بیل دستی استفاده میکنند. وی با اشاره به اینکه 1500 کیلومتر از راههای روستایی هنوز خاکی و شوسه است و 338 کیلومتر راه نیز باید سال آینده ساخته شود افزود: برای هر ساخت هر کیلومتر راه چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همه این اعتبارات استانی است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه گفت: 800 میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی راهداری برای 1000 کیلومتر راه و 850 میلیارد تومان نیز از محل سفر ریاست جمهوری برای 7000 کیلومتر راه روستایی و فرعی دریافت شد اما برای 7000 کیلومتر راه کمتر از 150 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی دریافت کردیم و این نشان میدهد در اعتبارات توازن برقرار نیست. کرمی با بیان اینکه حداقل چهار برابر اعتبار دریافتشده دیون ایجاد شده است عنوان کرد: با وجود محدودیتهای مالی امسال 573 کیلومتر راه با اعتبار 1100 میلیارد تومان ساخته و آسفالت و 1200 تن آسفالت ریخته شد و این فعالیتها در 100 سال گذشته بیسابقه بوده و برای این کار هنوز به پیمانکاران پولی پرداخت نشده است.
|