کد خبر : 66248
تاریخ : 1401/12/1
گروه خبری : استان‌ها

کشف محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در ملایر

سرهنگ احمد ساکی در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی ملایر در راستای مقابله با قاچاقچیان کالا حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان، به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک شده و آن را برای بررسی دقیق‌تر متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد 20 دستگاه اتو پرسی، چهار دستگاه ماشین لباسشویی، چهار دستگاه ماشین ظرفشویی و پنج دستگاه کولر گازی که ارزش آن برابر نظر کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده، کشف و یک متهم در این زمینه به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی ملایر گفت: برخورد قانونی و قاطعانه با ورود انواع کالای قاچاق به‌عنوان راهبردی مهم برای حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصاد بومی در دستور کار مأموران این شهرستان قرار دارد.
ساکی در ادامه از دستگیری 20 سارق و کشف 19 فقره سرقت در اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای توجه به مطالبات شهروندان با محوریت برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه طرح تشدید مبارزه با سرقت با حضور چندین تیم از پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها در سطح شهرستان ملایر به اجرا درآمد.
این مقام مسئول گفت: مأموران در این طرح با انجام تحقیقات و به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی بیش از 35 مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و مأموران پس از هماهنگی به‌عمل‌آمده با مرجع قضائی و طی چند مرحله عملیات ضربتی و غافلگیرانه، تعداد 20 نفر سارق را در محل‌های از قبل شناسایی‌شده دستگیر کردند.
ساکی با بیان اینکه سارقان دستگیرشده در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به 19 فقره سرقت اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: به‌منظور توانمندی در برابر شگردهای مجرمان، شهروندان به توصیه‌ها و هشدارهای پیشگیرانه پلیس توجه کرده و نسبت به مجهز کردن اموال و امکانات خود به تجهیزات بازدارنده و ضد سرقت، اقدام کنند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/66248