کد خبر : 66716
تاریخ : 1401/12/11
گروه خبری : استان‌ها

سهمیه استخدام آموزش و پرورش استان همدان افزایش یافت

محمود نقوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در آزمون استخدامی سال گذشته 457 نفر مجوز و سهمیه جذب نیرو داشتیم که 385 نفر جذب و استخدام شدند.
وی تاکید کرد: به دنبال جذب سهمیه بیشتر برای استخدام از طریق آزمون ماده 28 هستیم و شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید سطح علمی خود را افزایش دهند تا ردیف استان همدان همچون سال‌های گذشته خالی نماند.
وی کمبود نیروی انسانی را چالش بزرگ آموزش و پرورش استان همدان دانست و ادامه داد: حدود 450 کلاس در مدارس استان بیش از 37 دانش‌آموز دارد اما با این وجود کلاس بدون معلم نداریم.
نقوی با بیان اینکه امسال برای مدیریت کلاس‌های درس بیش از یک هزار معلم در داخل استان جابه‌جا شدند، اظهار داشت: در حال حاضر 21 هزار و 40 معلم، فرهنگی و عوامل اجرایی در آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری از 185 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی، حدود یک هزار و 850 دانش‌آموز از تحصیل باز ماندند که با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و 300 دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند و حدود 550 نفر هنوز از تحصیل بازمانده‌اند.
وی اظهار داشت: در طرح مولدسازی، اموال مازاد آموزش و پرورش استان از طریق مجاری قانونی فروخته و اعتبار حاصل از آن در تکمیل پروژه‌های ناتمام هزینه می‌شود.
نقوی بیان کرد: در حوزه آموزش نگاه ما تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که در این راستا امسال بیش از سه میلیارد تومان اعتبار برای توسعه هنرستان‌های ‌استان جذب شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با گرامیداشت فرارسیدن هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: اقدامات و برنامه‌های مناسبی در این هفته اجرا می‌شود و آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.
یادواره بزرگداشت مقام شهدا در 800 مدرسه استان همدان برگزار شد
وی افزود: برای سال تحصیلی جاری برگزاری حدود 2 هزار یادواره شهدا در 2 هزار مدرسه استان طراحی شد که تاکنون در 800 مدرسه یادواره بزرگداشت مقام شهدا برگزار شده است.
نقوی عنوان کرد: برنامه راهیان نور هم با همکاری سپاه انجام شد و یک هزار و 500 دانش‌آموز دختر و یک هزار و 500 دانش‌آموز پسر از مناطق جنگی بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه 15 هزار دانش‌آموز و معلم از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند، افزود: نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدای دانش‌آموز از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای تربیت اسلامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان یکی از مهمترین برنامه‌های پیش رو است، افزود: برنامه جمعه‌های شهدایی برای آشنایی دانش‌آموزان با شهدا هر هفته با حضور در گلزار شهدا اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: در طرح امین بیش از 800 روحانی در مدارس استان حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار زیادی دارد و همچنین طرح معرفت با اعزام یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر به حرم حضرت معصومه (س) و جمکران برگزار شد.
نقوی اظهار داشت: بازسازی و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی از مهمترین برنامه‌های ما است که با جدیت پیگیر آن هستیم.
وی تصریح کرد: جشن تکلیف دانش‌آموزی در سراسر استان در حال برگزاری است و بیش از 800 هیئت مذهبی در سطح مدارس استان راه‌اندازی شده است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/66716