کد خبر : 66719
تاریخ : 1401/12/11
گروه خبری : استان‌ها

رشته جدید «کاردانی امور دهیاری و شوراها» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، غلامرضا خاکساری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همدان تنها مرکز دانشگاهی در سطح استان است که رشته کاردانی امور دهیاری و شوراها در آن ایجاد شده است.
وی افزایش سطح آگاهی دهیاران و شوراها را از اهداف ایجاد این رشته تحصیلی عنوان کرد و گفت: دهیاران می‌توانند با ثبت‌نام در این رشته به‌صورت تخصصی مهارت‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر فرا بگیرند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: امروزه مدیریت روستایی ابزار بسیار مهمی در توسعه روستا است؛ قطعاً بدون به‌کارگیری مدیریت روستایی در جریان توسعه روستا، پیشبرد این امر با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شود.
خاکساری اظهار کرد: نهاد دهیاری مهم‌ترین و جدیدترین نهادی است که در عرصه مدیریت روستایی ایران شکل‌ گرفته است و به‌لحاظ جایگاه هم‌تراز با نهاد شهرداری در شهرها است و با توجه به نقش تأثیرگذار آموزش منابع انسانی در حرکت به سمت توسعه، ایجاد رشته دهیاری و امور شوراها در حوزه مدیریت روستایی می‌تواند تأثیر بسزایی در آموزش دهیاران و افزایش کارآیی، توانمندی و کسب مهارت‌های تخصصی داشته باشد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/66719