کد خبر : 67103
تاریخ : 1401/12/21
گروه خبری : حوادث

استاندار مرکزی:

نصب چراغ‌گردان در نقاط حادثه‌خیز مورد توجه قرار گیرد

«فرزاد مخلص الائمه» روز شنبه در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در اراک، افزود: تجربه در سایر استان‌ها نشان داده، استفاده از چراغ‌گردان در نقاط پرتردد موجب کاهش آمار تصادفات رانندگی می‌شود.

وی بیان کرد: برای تعطیلات نوروز امسال باید از ظرفیت بسیج در شهر و روستاها به شکل گسترده بهره‌گیری شود و مانند گشت رضویون، حداقل 300 چراغ‌گردان تهیه و در اختیار قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی شهرهای این استان مقصد سفر و گردشگری نوروزی است و شمار جمعیت در آنها تا چهار برابر افزایش می‌یابد که لازم است امکانات ویژه برای تامین نیازهای مسافران اندیشیده شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: خودروهای شوتی در مسیرهای ارتباطی استان مرکزی تردد دارند و سرعت بالای آنها موجب مشکلات زیاد و بروز حوادث رانندگی می‌شود که نیاز است نیروهای نظارتی ویژه، در این خصوص استقرار یابد.

وی عنوان کرد: فرمانداران در ایام نوروز نظارت مستمر بر قیمت‌ها، مقابله با گران‌فروشی و ارایه خدمات عمومی داشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: حساسیت و نظارت ویژه بر فضای مجازی از دیگر ضروریات است تا برخی شایعه‌سازی‌ها موجب مسمومیت این فضا نشود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: آمادگی مراکز درمانی و کلینک‌ها در تعطیلات نوروز، از دیگر ضروریات است و فرمانداران باید در این خصوص نظارت ویژه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: دارو به میزان لازم در داروخانه‌های استان مرکزی تامین شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مجتمع‌های بین‌راهی در تعطیلات نوروز مدام سرکشی شود و نیاز است مسافران در ایام ماه مبارک رمضان، به حفظ حرمت این ماه توجه ویژه کنند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: فرمانداران در ایام نوروز برنامه ویژه برای دیدار با خانواده معظم شهدا و بزرگان تدارک ببینند.

وی اظهار داشت: سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است که افزایش مشارکت در این آزمون سیاسی اولویت است و در این خصوص باید تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شود.

استاندار مرکزی توصیه کرد: فرمانداران باید روحیه پرهیز از تجمل‌گرایی را در راس امور خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: انقلاب اسلامی از ایستگاه‌های سیاسی و امنیتی عبور کرده اما از پیچ اقتصادی هنوز عبور نکرده و دشمن تلاش دارد تا از این مسیر به کشور ضربه وارد کند.

«حسن میرزاخانی» افزود: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از مسیر اقتصادی موانع زیادی برای کشور ایجاد کنند که نیاز است با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌ها، در این مسیر هم، شکست خورند.

وی بیان کرد: حفظ اشتغال از راهبردهای مهم استان مرکزی است و توجه به این مهم باعث شد تا بسیاری از مشکلات واحدهای دارای حقوق معوق، گره‌گشایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: جلوگیری از التهابات بویژه در بخش‌های صنعت و بازار از دیگر سیاست‌های مهم است.

میرزاخانی یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی این استان به وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل رسیدند اما با فعالیت دولت مردمی و توجه و تلاش ویژه استاندار این استان، هم‌اکنون دغدغه‌ای برای این واحدها وجود ندارد.

وی بیان کرد: ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی شکل گرفت و تیمی از صنایع این استان به سواحل مکران سفر کردند تا بتوان از پتانسیل‌های موجود برای استان‌های ساحلی بهره‌گیری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: این استان در زمینه اقتصاد دریا، ظرفیت تولیدی خوبی دارد که باعث افتخار است.

میرزاخانی عنوان کرد: مردم از نحوه نظارت بر بازار فروش کالا رضایت ندارند و نیاز است اتاق اصناف در این راستا برنامه‌ریزی و همکاری ویژه به کار گیرد و اگر در این مسیر کوتاهی از اتاق اصناف صورت گیرد، دستگاه نظارتی باید با جدیت برخورد کند.

وی گفت: نیاز است در هسته مرکزی شهر اراک، کیوسک نظارتی تعبیه شود و خدمات نظارت بر اصناف در محل به مردم ارایه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: سهمیه اشتغال امسال این استان 23 هزار شغل است که تاکنون بیش از برنامه محقق شده و با افزایش 102 درصدی همراه است.

میرزاخانی عنوان کرد: در ثبت اشتغال شهرستان‌های دلیجان و محلات مشکلاتی وجود دارد که باید هرچه سریعتر رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: حضور میدانی فرمانداران در عرصه‌های مختلف مشهود است و این مهم موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است.

«بهنام نظری» افزود: در آستانه سال نو، حجم سفرها در کشور و جاده‌های استان مرکزی افزایش می‌یابد و نیاز است برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران، هم‌افزایی بین مدیران استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از رویدادها و برنامه‌های مهم سال آتی کشور است و فرمانداران باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را بویژه در خصوص افزایش مشارکت، مد نظر قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: فرمانداران به عنوان روسای اصلی انتخابات مسئولیت مهمی برعهده دارند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/67103