کد خبر : 67141
تاریخ : 1401/12/21
گروه خبری : اقتصادی

رئیس بسیج کارگری کشور:

راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان مردم است

سرهنگ حمیدرضا الله‌بداشتی روز شنبه در آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در همدان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به سبب تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی، الگوی مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وی استان همدان را با دارا بودن واحدهای تولیدی نمونه، پیشرو در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: نگاه ما امروز این است که با همت مضاعف جوانان انقلابی، مدیران، 50 هزار گروه جهادی سامان‌دهی‌شده و ظرفیت کارگران بصیر، بر مشکلات فائق آییم.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانه‌های کشور با اشاره به اینکه امروز مدیری انقلابی است که روح امیدآفرینی را در جامعه بدمد، اظهار کرد: واحدهای کشاورزی، صنعتی، دامپروری و صنایع دستی برای رفع موانع تولید این حوزه تلاش می‌کنند و کار گروهی در استان داریم که باید الگوسازی شود.

سرهنگ الله‌بداشتی با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها و ضعف‌های کشور از دو دیدگاه انقلابی و ارتجاعی بیان می‌شود، افزود: نگاه انقلابی براساس نقاط قوت و همت مضاعف دستاوردها را تبیین می‌کند، همان‌طور که امروزه در حوزه صنعت دفاعی به توانمندی‌هایی دست پیدا کرده‌ایم که حرف نخست در منطقه را می‌زند.

* ساختار اقتصادی و کاغذبازی اداری سد راه تولیدکنندگان شده است

امام‌جمعه همدان نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان را ساختارهای اقتصادی فعلی و کاغذبازی اداری خواند و گفت: گاهی تولیدکننده ماه‌ها معطل یک مجوز است، مشکلی که ربطی به دولت‌ها ندارد و نیازمند ایجاد اصلاح در سازوکارها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه در اسلام از کسب درآمد و اقتصاد تعبیر به خیر و فضل شده است، اظهار کرد: آنچه بد معرفی شده، گرایش درونی و افراطی و وابستگی به مال و دنیا است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ها در طول تاریخ اسلام بوده‌اند، گفت: کمتر شخصی در تاریخ اسلام داریم که همانند امام علی (ع) در عرصه‌های تولیدی فعالیت داشته باشد، البته ایشان تمام درآمد آن‌ها را وقف کرده‌اند.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید اقتصاد مردمی باشد، یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که دخالت دولت به کمترین میزان خود برسد، چراکه بسیاری از آسیب‌هایی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، نشأت‌گرفته از این است که مقدار زیادی از اقتصاد در اختیار دولت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه دولت برای موفقیت در این عرصه باید موانع را از سر راه تولیدکننده بردارد، اظهار کرد: تصمیم دولت بر اصلاح این سازوکارها است، چراکه اگر مانع‌تراشی برای تولیدکننده رخ ندهد، قطعاً او با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: این مشکلات نه‌تنها برای تولیدکنندگان، حتی برای بنده نیز وجود دارد، تا جایی که چهارسال است درگیر حل مشکل مصلی و حسینیه همدان هستیم و گرفتار این سازوکارهای اداری شده‌ایم.

امام‌جمعه همدان با گلایه از اینکه مشکلات اداری همه ما را گرفتار کرده است، یادآور شد: امروز بزرگ‌ترین خدمت دولت به تولیدکنندگان، اصلاح این ساختار و سازوکار است و امیدواریم هرچه زودتر از این کاغذبازی اداری و شرایط موجود رها شویم.

وی با تأکید بر اینکه مدیر قوی می‌تواند این سازوکارها را کنار بزند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که مشکلی وجود ندارد، مدیریت کار سختی نیست، مهم مدیریت در زمان مشکلات و تحریم‌ها است که مدیر قوی به‌خوبی مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه مدیران با نهادهای نظارتی همراه باشند، اظهار کرد: قبل از انجام کاری، مدیران با مشورت با نهادهای نظارتی می‌توانند از آن‌ها راهکار دریافت کنند.

وی با تقدیر از مجاهدت‌های تولیدکنندگان در شرایط فعلی، گفت: خوب است مسئولان از توان و علم تولیدکنندگان استفاده کنند و از آنجایی که آن‌ها در میدان حضور دارند، مشکلات را به‌خوبی می‌شناسند و برای از بین بردن آن‌ها دارای تجربه هستند.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه تولیدکنندگان با وجود شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی فضای کسب‌وکار خود را توسعه داده‌اند، اظهار کرد: در تاریخ ایرانیان ثابت کرده‌اند که هیچگاه گرفتار بن‌بست نمی‌شوند؛ بنابراین امروز زمان اتحاد و در کنار هم بودن برای از بین بردن مشکلات است.

* انجام پروژه انتقال آب همدان با 1500 میلیارد اعتبار

استاندار همدان نیز با بیان اینکه قبل از انقلاب در همه عرصه‌ها وابستگی داشتیم، اظهار کرد: از آن وضعیت بعد از 43 سال به این مرحله رسیدیم که به‌عنوان قدرت بزرگ منطقه در همه ابعاد هستیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه قدر مقام معظم رهبری را می‌دانیم، تصریح کرد: قطع به یقین در سده‌های بعدی از مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان یاد خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه استکبار و نظام سرمایه‌داری کوچک‌ترین روزنه‌ای را پیدا کنند ضربه می‌زنند، گفت: امروز به یاری خدا و به مدد وجود افسران توانا در حوزه‌های اقتصادی، توانستیم توفیقات زیادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از وابستگی به خوداتکایی برسیم، افزود: خداوند نعمات بیکرانی در اختیار ما گذاشته، انواع مواد معدنی در همدان وجود دارد و به‌تازگی معدن لیتیوم در همدان کشف شده که چشم جهانیان را خیره کرده است.

استاندار همدان بیان کرد: آنچه امروز به‌نام مهندسی معکوس معروف است، در کشور ما خود مهندسی کار می‌کند و این یک پیروزی بزرگ است که ما از آن به‌نام اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان شدیدترین تحریم‌ها را وضع کرده و امروز نیز روی افراد تحریم اعمال کرده‌اند، افزود: گرانی و سختی وجود دارد، تمام کشورهای دنیا برای رسیدن به سطحی از توسعه، سختی‌هایی را متحمل می‌شوند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به پروژه انتقال آب همدان، مطرح کرد: پروژه‌ای که سالیان سال نیمه‌کاره مانده بود، با یک‌هزار و 500 میلیارد اعتبار انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم حاشیه‌سازی به مسیر توسعه و پیشرفت استان خدشه‌ای وارد کند، گفت: کسی که توان کار نداشته باشد، کنار گذاشته خواهد شد و از همه می‌خواهم این فضای خوبی که در استان شکل گرفته و از تولید حمایت می‌شود را دستخوش آلودگی‌ نکنند.

* آغاز به‌کار پتروشیمی ابن‌سینا از فروردین‌‌ماه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه پتروشیمی ابن‌سینا با 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری از فروردین‌ماه آغاز به‌کار خواهد کرد، گفت: مبلغ دو هزار میلیارد تومان از سرمایه این پتروشیمی در بانک‌های همدان سپرده‌گذاری می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه امروز هرکس نظام جمهوری اسلامی را دوست دارد باید شغل ایجاد کند، اظهار کرد: فضای تلخ اقتصاد و معیشت مردم مانع می‌شود که اقدامات موفقیت‌آمیز انجام‌شده در استان بازگو شود.

وی سپاه پاسداران را یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: سپاه پاسداران توانسته در این زمینه گام‌های مؤثر و راه‌گشایی بردارد؛ به همین علت سپاه همواره مورد هجمه افرادی قرار می‌گیرد که با رشد کشور مخالف هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین کلید تحقق اقتصاد مقاومتی را داشتن روحیه جهادی دانست و ادامه داد: سپاه در حوزه‌های مختلف ازجمله آب‌رسانی به روستاها، دفاعی، دانش‌بنیان و پروژه‌های بزرگ ورود کرده است.

حاجی‌بابایی گفت: جذب 100 عضو هیئت‌علمی نخبه و راه‌اندازی 10 رشته جدید ازجمله هواوفضا در دانشگاه‌های همدان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی با حمایت‌های استاندار و نمایندگان درحال پیگیری است و طی جلسات برگزارشده با بزرگ‌ترین خیر کشور، مقرر شد که پارک علم و فناوری سلامت در استان همدان راه‌اندازی شود.

مسئول سازمان بسیج کارخانه‌های استان همدان نیز در این آیین مهم‌ترین کلید تحقق اقتصاد مقاومتی را داشتن روحیه جهادی برشمرد و گفت: این استان در بخش دولتی و خصوصی روحیه جهادی دارد.

ابوالفضل برات‌زاده افزود: این جشنواره برگرفته از اصل 20 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که یکی از اصول مغفول‌مانده بود.

وی با بیان اینکه توجه به این اصل اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی بسیج کارخانه‌ها در سال جاری قرار گرفت، اظهار کرد: ابتدا پنج معیار اصلی از اصل 20 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است که در مرحله بعدی 29 هدف از این پنج معیار احصا شد.

در پایان این آیین از واحدهای تولیدی برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی قدردانی شد.

 

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/67141