کد خبر : 67274
تاریخ : 1401/12/24
گروه خبری : شهر

شهر اکباتانا با ظرفیت 120 هزار نفر احداث می‌شود

حل مشکل مسکن همدان در اولویت است

مسلم مخفی با بیان اینکه مشکل مسکن همدان یک‌روزه ایجاد نشده که به‌سادگی حل شود، اظهار کرد: همدان نیز مانند سایر نقاط کشور با مشکل مسکن مواجه است و حل این مشکل همت و همراهی همه نهادها و مسئولان در بخش دولتی و خصوصی را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه مسئله تأمین زمین در همدان مهم‌ترین مشکل ساخت مسکن است، افزود: مهم‌ترین اقدامی که در این حوزه به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، احداث شهر اکباتانا است.
فرماندار همدان خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ با مساحتی بیش از یک‌هزار و 200 هکتار، ظرفیت 120 هزار نفر را دارد که کاربری‌های مسکونی، عمومی، فرهنگی، آموزشی و غیره در آن لحاظ شده است.
وی با تأکید بر اینکه پروژه مذکور در مرحله طرح تفصیلی قرار دارد و برای تأیید نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود و عملیات اجرایی این پروژه اوایل سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: علاوه‌بر این پروژه 690 واحدی شهرک بهشتی با بیش از 90 هزار متر مربع، 120 واحدی شهرک بهشتی، یک‌هزار و 32 واحدی حصار حاج‌شمسعلی، 480 واحدی مسکن فرهنگیان، 104 واحدی شهرک مدنی، 232 واحدی خودمالکی و غیره نیز درحال ساخت است.
مخفی در ادامه یادآور شد: ساخت مسکن اولویت مهم شهرستان همدان است و در سطح استان با توجه ویژه استاندار مستمر پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به فرمایش رهبری که ناامید کردن مردم حرکت در راستای اهداف دشمن است، افزود: باید به‌جای هجمه به دولت، در فضایی تعاملی به دنبال گره‌گشایی باشیم؛ چراکه در این شرایط خدمت‌گزاران مردم با وجود مشکلات متعدد، درتلاش برای حل این مسائل هستند، بنابراین نباید برای اهداف حزبی و گروهی، حل مشکلات مردم را به گروگان بگیریم.
فرماندار همدان در پایان سخنانش از شورای اسلامی شهر همدان خواست طرح جامع شهر همدان که چندسال معطل مانده را به سرانجام برسانند تا بیش از این موجب ضرروزیان مردم نشود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/67274