کد خبر : 67294
تاریخ : 1401/12/24
گروه خبری : کشاورزی

با نهال بادام پول‌ساز و پرسود آشنا شوید

با رعایت کردن نکات اصولی و استاندارد نه‌تنها احداث باغ بادام برای آن‌ها کم‌هزینه خواهد بود، بلکه درآمد آن‌ها تا چند برابر افزایش پیدا کرده، همچنین باغدار برای نگهداری و مراقبت از باغ خود لازم نیست هزینه زیادی صرف کند.
  آیا با طرح اقتصادی راه‌اندازی باغ تجاری بادام آشنا هستید؟
زمانی که کشاورزان سرمایه کافی برای احداث باغ بادام را ندارند از ادامه راه ناامید و منصرف می‌شوند، در حالی که پیشنهادهای ویژه برای احداث باغ بادام وجود دارد، آنها به راحتی می‌توانند با ایجاد طرح اقتصادی باغ بادام را تهیه کنند.
با ارائه کردن طرح توجیهی به بانک‌های شناخته شده، تسهیلات و وام لازم را برای احداث باغ بادام بگیرند، البته طرح اقتصادی تنها برای اخذ وام نیست بلکه سرمایه‌گذار می‌تواند یک نمای کلی از احداث باغ را درک کرده و میزان هزینه‌ها را برآورد کند.
  تعیین هزینه‌های یک باغ در هکتار و میزان سود دریافتی از زمین کشاورزی
این مسئله بسیار مهم است باغدار بداند تا پنج سال اول درآمد آنچنانی نخواهد داشت، همچنین میزان هزینه‌هایی که برای آبیاری، کوددهی و سم‌پاشی باغ بادام صرف خواهد کرد چقدر است؟ معمولاً متخصصان نهالستان میزان هزینه و سوددهی باغ بادام در هکتار را تعیین می‌کنند.
از نظر متخصصان کشاورزان با خرید نهال بادام اصلاح شده و پیوندی که تحمل بالایی در برابر خشکسالی، بی‌آبی همچنین انواع بیماری و آفات دارد تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش داده در عوض سوددهی باغ را حتی در پنج سال اول افزایش می‌دهد.
  بهترین نهال بادام برای احداث باغ تجاری
برای باغدار بسیار مهم است تا نهال بادام (نهال-بادامbartarnahal.ir/ ) باکیفیت را خریداری کند، چون هرچه نهال بادام کیفیت بیشتری داشته باشد مطمئنا مزرعه دار مجبور نیست هزینه زیادی صرف نگهداری و مراقبت از آن کند، بهترین نهال بادام نهال پیوندی و اصلاح شده بر پایه بذری تلخ است، اکثراً نسل جدید نهال بادام به صورت دیمی آبیاری می‌شوند.
جزوه درختان پایه کوتاه قرار گرفته و باروری آن‌ها چند برابر بیشتر از نهال بادام بذری و سنتی است، مهم‌تر اینکه مدت زمانی که طول می‌کشد تا باغ بادام به یک بازدهی اقتصادی برسد بسیار کوتاه بوده و معمولاً در پنج سال نخست درآمد اقتصادی مزرعه‌دار شروع می‌شود ولی در مزارع سنتی گاهاً ده سال طول می‌کشد تا باروری اقتصادی شروع شود.
**به‌عنوان یک باغدار با اصول کاشت نهال بادام در محوطه باغ آشنا هستید؟
طبق تحقیقات میدانی انجام شده یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت باغداران در احداث باغ بادام آشنایی با اصول کاشت نهال بادام در محوطه باغ است، از نظر باغداران آن‌ها با کمک گرفتن از متخصصین و کارشناسان گیاه‌ پزشکی توانستند به راحتی مراحل احداث باغ را با صرف هزینه کمتری به اتمام برسانند.
البته بیشتر کشاورزان به خاطر هزینه بالای مشاوره مهندسان گیاهپزشکی صرفاً به‌صورت تجربی می‌خواهند باغ بادام را راه‌اندازی کنند، ولی برای آن‌ها یک راه حل اساسی وجود دارد، کشاورزان با خرید از نهالستان با اعتبار و مجوزدار مانند برتر نهال می‌توانند از شرایط ویژه برخوردار شوند.
آن‌ها قادر هستند نهال بادام را به‌صورت تضمینی خریداری کرده و از مشاوره و راهنمایی مهندسین کشاورزی در تمامی مراحل احداث باغ کمک بگیرند، نه تنها برای احداث باغ بلکه تا سالیان طولانی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوع بیماری، آفت‌زدگی، نحوه آبیاری، کوددهی به‌صورت آنلاین یا تماس تلفنی با مهندسی این نهالستان در ارتباط بوده و مشکلات خود را برطرف سازند.
  با ویژگی ظاهری نهال خوب بادام آشنا هستید؟
البته به این موضوع دقت داشته باشید که اگر باغدار مراحل احداث باغ را به صورت علمی و اصولی طی کند ولی نهال خریداری شده کیفیت لازم را نداشته باشد، تمامی زحمات چندین ساله او و سرمایه که صرف تهیه نهال بادام کرده است تماماً تلف خواهد شد، سرمایه‌گذار باید مراکزی که به تولید و فروش نهال بادام می‌پردازند را شناسایی کند.
این مراکز مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی داشته و نهال خریداری شده نیز دارای شناسه و لیبل از این وزارت باشد، شاید از لحاظ ظاهری نهال خریداری شده هیچ عیبی نداشته باشد، ولی بذر اولیه که برای تولید نهال بادام انتخاب می‌شود، بی‌کیفیت باشد باعث می‌شود بعد از چند سال شما یک باغ پربار ولی پوک داشته باشید.
نهال خریداری شده حتماً بین یک تا دو سالگی باشد نهال بالای دو سال برای محوطه باغ اثر مناسب نیست.
توجه کنید روی شاخه‌های درخت، همچنین تنه و ریشه آن هیچگونه زخم، آفت، سفیدک و کپک وجود نداشته باشد.
چند ماه بعد از کاشت شما علائم رشد را روی شاخه و برگ درخت مشاهده کنید.
نهال بادام باکیفیت چندین تنه سالم دارد و هیچگونه گره‌خوردگی روی ریشه‌های آن مشاهده نمی‌شود.
  انواع نهال بادام پرفروش را بشناسید
نهال بادام در دو نژاد دیرگل (مناطق سردسیری و ارتفاعات) و نژاد زودگل (برای مناطق گرمسیری) تکثیر می‌شود، البته در یک تقسیم‌بندی دیگر پوسته میوه بادام را در نظر می‌گیرند:
درختانی که میوه‌های آن‌ها پوسته سنگی دارد.
درختانی که پوسته آن‌ها کاغذی است.
برای بازار آجیل‌فروشان بادام‌هایی که پوسته کاغذی و دارای مغز دوقلو هستند اهمیت زیادی دارد، چون جزو بادام لوکس قرار گرفته و صادرات آن پر رونق است، در عوض برای تولید مواد غذایی، پودر بادام، خلال بادام، پوسته آن مهم نیست بلکه بادام با مغز درشت، طعم شیرین و روغنی ارزش غذایی بیشتری دارد. انواع نهال بادام پرفروش عبارتند از:
بادام دیرگل آذر
بادام پیوندی کاغذی
بادام اصلاح شده فرانیس
نهال بادام شکوفه
نهال بادام سنگی سهندی
نهال بادام سوپرنوا
نهال بادام مامایی
سخن آخر
یکی از شهرهایی که دارای باغداران زیادی می‌باشد شهر تبریز است و برای خرید انواع نهال بادام به نهالستان تبریز مراجعه کنید. از نظر مهندسان کشاورزی کشور ایران یکی از تولیدکنندگان برتر میوه بادام درختی است، بنابراین بیشتر مسئولان برای تثبیت کردن جایگاه ملی کشور ایران برای تولید میوه بادام سعی می‌کنند از کشاورزان حمایت کنند، البته نهالستان‌های معتبری نیز از باغداران حمایت می‌کنند، آن‌ها با تعیین کردن قیمت نهال بادام و اساسی کیفیت آن همچنین ارائه خدمات و مشاوره رایگان و فروش غیر حضوری و اینترنتی به باغداران سراسر کشور کمک کردند تا در هر منطقه‌ای بتواند باغ نجاری بادام را احداث کنند،

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/67294