کد خبر : 67317
تاریخ : 1401/12/25
گروه خبری : گردشگری

گام‌های محکم علیصدر همدان در مسیر پیشرفت

مدیرعامل علیصدر خطاب به مسئولان استان: علیصدر را تنها نگذارید

کریم ملکی ظهر روز یکشنبه با حضور در دفتر روزنامه سپهرغرب ضمن بیان اینکه ورود من به شرکت علیصدر هم‌زمان با اعتراضات و اعتصابات کارگری بود، عنوان کرد: کارگران به سیستم حقوق‌دهی، سنوات، اشتغال، استخدام و سایر امور مهم کاری خود اعتراض داشتند و درواقع‌ نگران آینده خود بودند.
وی با بیان اینکه تضاد و اختلافی که بین کارگران و مسئولان دفتری علیصدر در آن زمان وجود داشت باعث شده بود که کارگران بی‌اعتماد شوند، خاطرنشان کرد: این امر سبب بی‌انگیزگی کارگران و کم‌کاری آن‌ها شده بود.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه بیماری کرونا و تعطیلی علیصدر باعث شد شرکت هیچ‌گونه درآمدی نداشته باشد و کارگران بیمه بیکاری دریافت کنند، گفت: عدم حضور گردشگران در مجموعه علیصدر به‌منزله زمین‌ خوردن و خسارت مالی است و تعطیلی دوساله شرکت خسارت جبران‌ناپذیری بر بدنه آن وارد کرد.
ملکی با بیان اینکه مجموعه عباس‌آباد چندان درآمدزا نیست و یا درآمد پایداری برای شرکت ایجاد نمی‌کند، ابراز کرد: در سال‌هایی که کشور با بیماری کرونا درگیر بود، شرکت علیصدر که شریان وجودی آن حضور گردشگر است، با بدهی‌های سنگینی مواجه شد.
وی با بیان اینکه اداره تأمین اجتماعی، مالیات، کارگران، دیوان محاسبات و غیره ابرطلبکاران شرکت علیصدر به‌ حساب می‌آمدند، اذعان کرد: در این راستا بنده در شرایطی این مسئولیت را قبول کردم که شرکت بالغ‌بر 47 میلیارد تومان بدهی داشت؛ از طرفی با چالش‌های مختلفی همچون اعتصابات کارگری، اختلاف بین شورای روستا با شرکت و غیره مواجه بود.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه عملکرد مالی شرکت جزء ماده 141 قانون تجارت محسوب می‌شد و سه سال متوالی عملکرد منفی داشت، خاطرنشان کرد: درواقع علیصدر جزء شرکت‌های ورشکسته محسوب می‌شده است و بنده برای نجات آن از آبروی چندین‌ساله خود استفاده کردم.
ملکی با بیان اینکه کاهش شیوع بیماری کرونا باعث شد که گردشگران بار دیگر به علیصدر سفر کنند، ابراز کرد: با افزایش ورود گردشگران درآمد این شرکت نیز افزایش یافت و در این راستا توانستیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم.
وی با بیان اینکه برای مدیریت فضای ملتهب علیصدر نیاز به آْرامش داشتیم، عنوان کرد: درواقع برای استراتژی مناسب جهت کسب درآمد، حل مشکلات و چالش‌های مختلفی همچون اعتراضات کارگری، تعامل با شورای روستا و غیره، باید از تمامی حواشی دور می‌ماندیم و در فضای آرام تصمیم می‌گرفتیم.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه برای تغییر روند مدیریت و رسیدگی به مشکلات کارکنان تحول را از درون شرکت آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از کارکنان را تعدیل و به قسمت‌های مختلف در شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری‌ها به‌عنوان دو سهام‌دار شرکت، منتقل کردیم.
ملکی با بیان اینکه از مجموعه 180 کارگر شرکت علیصدر 150 پرونده را مورد بازنگری قرار دادیم، عنوان کرد: در این راستا گروه و رتبه کارگران مورد اصلاح قرار داده شد و احکام جدید برای آن‌ها تدوین و مابه‌تفاوت مطالبات سنوات گذشته آن‌ها را پرداخت کردیم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ شخص بازنشسته و شاغلی مطالبه‌ای از شرکت ندارد، ابراز کرد: تلاش کردیم در عمل تحول امیدآفرین ایجاد کنیم و خوشبختانه درحال حاضر همکاران ما امنیت شغلی داشته و باانگیزه فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت علیصدر با اشاره به تهیه ملزومات کارکنان همچون تأمین لباس متحدالشکل، گفت: در این راستا می‌توان به ارائه خدماتی همچون اعطای سبد کالا، برگزاری اعیاد مختلف و اعطای هدایا به کارکنان اشاره کرد.
ملکی با بیان اینکه به‌دلیل آسیب شغلی که قایق‌رانان با آن مواجه هستند امتیازات و امکانات بیشتری برای آن‌ها درنظر گرفتیم، یادآور شد: درواقع در شرکت علیصدر موفق شدیم به وعده‌ها عمل کنیم و فقط متکی به مصاحبه و شعار نشویم.
وی با بیان اینکه مسیر شغلی را برای کارگران تعیین کردیم، افزود: در این راستا با اقدامات و رسیدگی‌های به‌موقع، توانستیم اعتماد ازدست‌رفته، تبعیض و ناعدالتی که در شرکت وجود داشت را از بین ببریم.
مدیرعامل شرکت علیصدر گفت: تمام نگرانی کارکنان این بود که امنیت شغلی ندارند؛ در این راستا گروه ورودی را از پایه 6 به 7 ارتقا دادیم و پایه حقوق را برای افراد متأهل که سابقه کار داشتند، از 6 ماه آغاز کردیم. در این راستا هرسال یک ماه به سنوات آن‌ها اضافه می‌کنیم، این امر سبب امیدواری و افزایش انگیزه کارگران می‌شود.
ملکی با بیان اینکه از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری استفاده کردیم و موفق شدیم بخشی از بدهی خود به اداره مالیات و تأمین اجتماعی را تقسیط کنیم، اذعان کرد: دراین‌خصوص از مجموع 47 میلیارد تومان تاکنون موفق شده‌ایم هفت میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کنیم.
وی ضمن اشاره به حمایت تمام‌قد استاندار همدان از احیای علیصدر، خاطرنشان کرد: حمایت استاندار همدان از مجموعه علیصدر باعث شد که مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری همراه و حامی ما باشند و کمک کنند که برخی از مشکلات را با راه‌ حل‌هایی همچون تقسیط بدهی‌ها، حل کنیم.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه اولویت این شرکت حل مشکلات نیروی انسانی و پرداخت مطالبات آن‌ها بوده، تصریح کرد: درحال حاضر به‌دلیل برخی از مشکلات، چالش‌هایی درخصوص تمدید قرارداد داریم که امیدواریم هرچه زودتر برطرف شوند.
ملکی با بیان اینکه براساس قانون اگر بلاهای طبیعی و بیماری موجب تعطیلی اماکن تفریحی و گردشگری شود می‌بایست آن مدت به زمان قرارداد اضافه شود، عنوان کرد: اگر با علیصدر که جزء شرکت‌های کارآفرین استان به‌ حساب می‌آید تمدید قرارداد صورت نگیرد، آیا مجموعه دیگر می‌تواند خدماتی مشابه علیصدر ارائه کند؟
وی با بیان اینکه با حمایت نمایندگان استان تعامل خوبی بین شرکت علیصدر و اداره کل دیوان محاسبات شکل گرفت، اذعان کرد: قرار شد این اداره زمان بیشتری را به شرکت علیصدر برای پرداخت بدهی بدهد، دراین‌خصوص درنظر داریم بعد از پرداخت مطالبات کارکنان و ارائه خدمات باکیفیت، مازاد درآْمد را صرف پرداخت بدهی این سازمان کنیم.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه کرونا سبب خواب دوساله تجهیزات و امکانات این مجموعه شد، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم بود با انجام اقدامات زیربنایی، ارائه خدمات مجموعه‌های وابسته به علیصدر را پویا و زنده کنیم.
ملکی ضمن تأکید به مسئولان نهاد‌های مختلف مبنی بر اینکه در ارائه خدمات مختلف به مسافرین علیصدر را تنها نگذارید، اذعان کرد: سالانه به‌طور میانگین 600 هزار نفر از مجموعه علیصدر بازدید می‌کنند که نیاز به امنیت، بهداشت، درمان، مدیریت ترافیک، فعالیت‌های فرهنگی و غیره دارند و لازمه تحقق این امر، پای‌ کار بودن مجموعه‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر بیشتر به مجموعه به‌تازگی فروش اینترنتی را نیز اضافه کرده‌ایم، گفت: از بستر فضای مجازی برای تبلیغات و جذب گردشگر بیشتر بهره‌مند شدیم.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه افزایش ماندگاری مسافر در روستا و مجموعه علیصدر نیاز به اقدام ملی و نگاه استانی دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است که زیرساخت‌هایی در حوزه تفریح، رفاه و سلامتی برای ماندگاری بیشتر مسافر ایجاد کنیم، تحقق این امر مستلزم جذب سرمایه‌گذار است.
ملکی از ایجاد منطقه ویژه علیصدر در زمینی به وسعت 200 هکتار خبر داد و تصریح کرد: در این راستا تاکنون دو سرمایه‌گذار عربستانی تمایل خود برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه را اعلام کرده‌اند و هفته گذشته برای معرفی ظرفیت مجموعه علیصدر با این افراد دیدار و گفت‌وگو کردیم.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران عربستانی از مجموعه عباس‌آباد، ویلاها و محوطه بازدید کردند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازدید و دیدار آن‌ها مؤثر بود و قرار شد بعد از تعطیلات عید نوروز از مجموعه علیصدر هم بازدید کنند.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه برای جذب و ماندگاری سرمایه گذار باید شرایط برد بردی را فراهم کنیم، ابراز کرد: در این راستا لازم است منافع سرمایه‌گذار و بومیان را تأمین کنیم و به آن‌ها بها دهیم؛ بنابراین برای تحقق این امر با آموزش، بومیان را با خود همراه کرده و از ظرفیت مسئولان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شدیم.
ملکی ضمن تأیید اینکه لازم است گردشگری استان را از فصلی بودن خارج کنیم، عنوان کرد: دراین‌خصوص باید تأسیسات و زیرساخت‌های لازم برای 6 ماه اول و دوم سال را تأمین کنیم.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/67317