کد خبر : 69400
تاریخ : 1402/3/2
گروه خبری : جامعه

هفت میلیون و 300 هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

«علی محمد قادری» روز دوشنبه در نشست شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان مرکزی، افزود: حمایت از خانواده‌های چند قلو بخشی از خدمات این سازمان است و در این بخش هیچ خانواده دارای فرزند 2 قلو، پشت نوبت قرار ندارد.
وی توضیح داد: این سازمان معوقه مستمری ندارد و تمام مستمری مددجویان هرماه به حسابشان واریز می‌شود.
رییس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان هیچ گونه معوقه پرداخت مستمری ندارد و به‌هنگام و به‌روز تمامی مستمری مددجویان را پرداخت کرده و مستمری اردیبهشت ماه نیز بیست و هفتم و بیست هشتم واریز شده است.
قادری درباره افزایش مستمری مددجویان افزود: طبق قانون بودجه سنواتی هرساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند و امسال مجلس افزایش 40 درصدی را مصوب کرده است که به محض مصوب در هیئت دولت پرداخت می‌شود.
وی درباره کمپ ماده 16 استان مرکزی بیان کرد: در مبارزه با مواد مخدر دستگاه‌های مختلفی در پیشگیری و درمان وظیفه همکاری دارند و تشریک مساعی در این حوزه وجود دارد و تمهیدات لازم برای کمپ ماده 16 این استان در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: دستگاه‌هایی از جمله شهرداری و بهزیستی در تاسیس ماده 16 مکلف هستند و شهرداری‌ها باید زیرساخت لازم برای ایجاد این مرکز را ایجاد کنند.
قادری افزود: حمایت از بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات این سازمان است که در این دولت تا پایان سال 1401 هیچ فرد مشمول دریافت خدمات پشت نوبت وجود ندارد و تمامی افراد پشت نوبت حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی، تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفته‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: خیران در این استان همکاری خوبی با بهزیستی دارند و مجمع خیرین استانی درحال شکل‌گیری است.
«محمود حسین آبادی» افزود: برنامه‌های بهزیستی با رویکرد مفرح و شادی برای توانخواهان در دستور کار است.
وی بیان کرد: توان بخشی در حوزه‌های فردی و اجتماعی احیا شده و هم افزایی خوبی بین دستگاه‌های خدماتی استان مرکزی وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: تشکیل شورای عالی رفاه یکی از مطالبات مردمی و از برنامه‌های اولویت‌دار بهزیستی این استان است که بعد از هشت سال برگزار شد و مقرر شده که از ین به بعد هر 6 ماه یکبار برگزار شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69400