کد خبر : 69479
تاریخ : 1402/3/4
گروه خبری : جامعه

شرکت‌های تعاونی 667 میلیارد ریال در ایلام سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نورالدین الیاسی روز چهارشنبه در نشست منطقه‌ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون فرصت‌های اشتغال ایجادشده در بخش تعاون را متنوع و پایدار اعلام و اظهار کرد: 24 هزار فرصت شغلی در فضای اقتصادی تعاونی‌های استان شکل گرفته و این روند همچنان رو به رشد است.
وی تعداد تعاونی‌های استان را سه هزار و 70 مورد در 13 گرایش و با سرمایه ثبتی 667 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از تولید محصولات ساختمانی تا صنایع دانش‌بنیان، ورود مؤثری را در سال‌های اخیر داشته‌اند و بخش عظیمی از ظرفیت‌های گردشگری برخی نقاط استان نیز در قالب تعاونی اداره می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تأکید کرد: از یک هزار و 471 تعاونی فعال در سطح استان، 658 تعاونی در حوزه کشاورزی، 382 تعاونی در خدمات و 179 تعاونی در زمینه صنعت فعالیت دارند.
الیاسی فعالیت هفت شرکت تعاونی مرزنشینان را در استان ایلام یادآور شد و اضافه کرد: حمایت و همراهی از این شرکت‌های تعاونی زمینه‌ساز اشتغال و درآمدزایی مناسب شده است.
وی تأکید کرد: تقویت و توسعه تعاونی‌ها در مناطق مختلف استان از اولویت‌های این اداره کل است تا فعالیت آن‌ها متمرکز در مرکز استان نباشد و سایر مناطق استان نیز گستردگی تعاونی‌ها را با تنوع تولید محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف شاهد باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ضرورت پرداخت تسهیلات کم‌بهره از محل تبصره 18 را برای تعاونی‌های فعال یادآور شد و ادامه داد: با هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری، از طریق منابع تبصره 18 با تخصیص اعتبارات و تسهیلات کم‌بهره در خدمت فعالان این بخش خواهیم بود.
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: تعاونی‌ها نقش تأثیرگذاری در حوزه‌های اقتصادی کشور و رونق تولید دارند.
طاهر علی محمدی اظهار کرد: مأموریت امروز دانشگاه ارتباط وسیع و گسترده با حوزه‌های مختلف بخش صنعت است، ارتباط این دو حوزه و برعکس فواید بی‌شماری برای جامعه و توسعه در اکثر زمینه‌ها در پی دارد.
وی با گرامیداشت حماسه سوم خرداد افزود: امروز جامعه و بدنه مدیریتی با نگاهی که در سوم خرداد رخ داد و منجر به آزادسازی شد، به پیشواز حل مشکلات موجود برود تا غیر ممکن‌ها را به ممکن تبدیل شود.
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد یک‌ کشور تأکید کرد: این‌ مهم رونق اقتصادی را که امری بدیهی است، به‌دنبال دارد، بر اساس تخمین‌های سازمان ملل سال 94 سه میلیارد نفر وابسته به بنگاه‌های تعاملی بودند و در آن سال تعاونی‌ها 800 میلیون عضو و سبب ایجاد اشتغال 10 میلیون شغل شدند که این تأثیرگذاری بخش تعاون در عرصه اشتغال‌زایی و ارائه خدمات به افراد جامعه را نشان می‌دهد.
علی محمدی با بیان اینکه در قانون اساسی به بخش‌های مختلف تعاون اهتمام ویژه‌ای شده است، گفت: خوشبختانه در حوزه اشتغال اتفاقات مهمی در حوزه فعالیت‌های تعاونی، صنعت، خدمات آموزشی و دانش‌بنیان رخ داده است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69479