کد خبر : 69489
تاریخ : 1402/3/4
گروه خبری : استان‌ها

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد

«غلامرضا ملکی» روز چهارشنبه افزود: 30 مرکز خرید در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی در راستای تسهیل در امر تحویل و خرید تضمینی این محصول در استان پیش‌بینی شده‌ و تمام مراکز خرید از آمادگی کامل برای خرید و تحویل محصول کشاورزان برخوردار هستند.
وی بیان کرد: 100 نفر ازجمله 60 نفر از عوامل دولتی و بازرس در مراکز خرید تضمینی گندم در این استان وظیفه خرید و تحویل محصولات گندم‌کاران را برعهده دارند.
ملکی بیان کرد: هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مربوطه شامل اداره‌ کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، پلیس راهور و نیروی انتظامی استان مرکزی برای ارائه خدمت به کشاورزان و تسهیل در خرید تضمینی گندم انجام شد.
وی قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری را 150 هزار ریال عنوان کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: همچنین هماهنگی لازم با بانک کشاورزی برای پرداخت مطالبات کشاورزان انجام شده‌ است.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69489