کد خبر : 69497
تاریخ : 1402/3/4
گروه خبری : سلامت

در دیدار وزرای بهداشت دو کشور مطرح شد؛

توافق ایران و مالزی بر توسعه گردشگری سلامت

بهرام عین‌اللهی در این دیدار با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری‌های سلامت‌محور بین ایران و مالزی، تقویت گردشگری سلامت بین دو کشور را با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و مالزی، مهم توصیف کرد.
وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علوم پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران در ساخت داروهای «های‌تک» و تجهیزات پیشرفته پزشکی، یادآور شد: ربات جراح سینا، نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها است که اخیراً عملکرد آن در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به اندونزی، بررسی شد.
عین‌اللهی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات کشورهای مسلمان، خاطرنشان کرد: کشورهای دوست مانند ایران و مالزی می‌توانند با تسهیل رفت‌وآمد دانشمندان و برگزاری همایش‌های علمی و تحقیقاتی مشترک، در جهت ارتقای سلامت و علوم پزشکی گام بردارند.
وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل گروه پنج در منطقه به میزبانی ایران و با مشارکت پاکستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان و سازمان جهانی بهداشت، گفت: بسیاری از نیازهای بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی با تقویت دیپلماسی سلامت قابل رفع است. همچنین لازم است کارگروهی تخصصی برای تقویت روابط وزارت بهداشت ایران و مالزی و بررسی زمینه‌های همکاری تشکیل شود.
خانم صالحه مصطفی، وزیر بهداشت مالزی نیز بر لزوم تقویت همکاری‌های بهداشتی مالزی و ایران تأکید کرد و افزود: از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری متقابل، تبادل استاد و دانشجو و ارتقای تعاملات علمی و دانشگاهی است.
به گفته وی همکاری‌های کشورهای اسلامی در حوزه سلامت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69497